۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹
آغاز عملیات اجرایی احداث منطقه ویژه شمال استان بوشهر
با حضور استاندار بوشهر انجام شد؛

آغاز عملیات اجرایی احداث منطقه ویژه شمال استان بوشهر

بوشهر- در آیینی با حضور استاندار بوشهر و شماری از مسئولان استان بوشهر، منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد محمدی زاده استاندار بوشهر عصر امروز در این آیین با اشاره به اهمیت و جایگاه اقتصادی و تجاری گناوه و دیلم اظهار داشت: گناوه و دیلم از دیرباز در حوزه تجارت دریایی و اقتصاد دریامحور نقش ویژه‌ای داشته‌اند و توسعه فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی در این منطقه یک ضرورت است.

وی افزود: با توجه به نام گذاری امسال به نام سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، راه‌اندازی منطقه ویژه شمال استان بوشهر گام بزرگی در ایجاد اشتغال پایدار است.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: منطقه ویژه شمال استان در سال ۹۲ تصویب شد ولی اقدامی صورت نگرفت و روی زمین ماند و در دولت سیزدهم و با سفر رئیس جمهور به استان، مجددا احیا شد و امروز در کمترین زمان ممکن شاهد کلنگ‌زنی این منطقه هستیم.

محمدی‌زاده تصریح کرد: دیلم در جوار دو منطقه بزرگ نفت و گاز و پتروشیمی یعنی ماهشهر و عسلویه قرار گرفته و اگر صنایع پایین دستی پتروشیمی در این منطقه راه‌اندازی شود، سودآوری بالایی دارد.

استاندار بوشهر گفت: گناوه نیز مرکز بزرگ تجاری و اقتصادی است و این منطقه ویژه می‌تواند سکوی پرتابی در حوزه صنعت و تولید باشد.

وی یادآور شد: مردم روستاهای اطراف منطقه ویژه شمال استان، همکاری بسیار نزدیکی در توسعه زیرساخت‌ها داشته و باید بکارگیری جوانان این روستاها اولویت شرکت‌های منطقه باشد.

کد خبر: ۱۶۰٬۳۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha