۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲
قاچاق ۱.۷ میلیاردی لوازم خانگی
معاون وزیر صمت اعلام کرد

قاچاق ۱.۷ میلیاردی لوازم خانگی

برادران، معاون وزیر صمت گفت: تمرکز وزارت صمت در مبارزه با قاچاق کالا و ارز روی قاچاقچیان کلان و سازمان یافته است.

به گزارش بازار، محمدمهدی برادران در نشست مشترک دبیران کمیسیون‌های برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: هدف ما از مبارزه با قاچاق کالا و ارز تمرکز بر روی قاچاقچیان کلان و سازمان یافته است، زیرا قاچاقچیان کلان در بازار حجم میلیارد دلاری را جابه‌جا می‌کنند.

برادران با بیان اینکه حجم بازار لوازم‌خانگی در کشور ۶ میلیارد دلار است، گفت: از این مقدار حدود ۱.۷ میلیارد دلار به قاچاق لوازم‌خانگی و ۴.۳ میلیارد دلار به کالای غیرقاچاق تخصیص دارد.

او گفت: برنامه وزارت صمت برای مبارزه با کالاهای قاچاق بر اساس اولویت‌بندی انجام می‌شود؛ در ابتدا مبارزه با کالاهای قاچاق در بخش قطعات خودرو بود که لوازم خانگی و محصولات دخانی به آن اضافه شد و بعد از آن نیز به حوزه لوازم آرایشی، پوشاک، اسباب‌بازی و پتروشیمی‌ها وارد خواهیم شد. نکته آنکه حجم قاچاق در بخش اسباب‌بازی سالانه ۵۰۰ میلیون دلار است.

معاون وزیر صمت افزود: در بخش لوازم و قطعات یدکی خودرو سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار کالای قاچاق جابه‌جا می‌شود و در صورت اضافه کردن کالاهای تقلبی به آن، حجم کالاهای قاچاق و تقلبی در بخش لوازم و قطعات یدکی خودرو به ۲.۵ میلیارد دلار در سال می‌رسد.

کد خبر: ۱۶۰٬۲۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha