۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
بازار نفت خام همچنان صعودی است| افزایش قیمت نفت تا کجا ادامه خواهد داشت؟
تحلیل بازار نفت؛

بازار نفت خام همچنان صعودی است| افزایش قیمت نفت تا کجا ادامه خواهد داشت؟

نمودار قیمت نفت خام برنت یک الگوی دو کفی را تشکیل داده که معمولا نشانه ای از آماده شدن بازار برای افزایش قیمت بیشتر محسوب می شود.

به گزارش بازار، در حالی که سرمایه گذاران بازار نفت منتظر دیدار آتی جو بایدن و بن سلمان عربستان سعودی جهت تعیین روند بازار هستند، قیمت نفت خام برنت یک الگوی دو کفی در نمودار قیمت خود شکل داده است.

در حال حاضر، قیمت هر بشکه نفت برنت روی ۱۱۳.۵۵ دلار معامله می شود که حدود ۵.۲۵ درصد بالاتر از پایین ترین سطح هفته گذشته است. این قیمت همچنین حدود ۱۸ درصد کمتر از بالاترین سطح امسال است. همچنین قیمت هر بشکه نفت تگزاس غربی حدود ۱۱۰ دلار معامله می شود که به میزان قابل توجهی بالاتر از پایین ترین قیمت ژوئن ۱۰۱.۵۶ دلار است.

چشم انداز قیمت نفت
قیمت نفت خام برنت حتی پس از آنکه اعضای اوپک پلاس اعلام کردند تولید خود را افزایش خواهند داد، همچنان در مسیر صعودی باقی ماند.

نکته عجیب دیگر اینکه قیمت نفت در آستانه دیدار ماه جاری جو بایدن و ولیعهد عربستان سعودی در حال افزایش است. با اینحال انتظار می‌رود بایدن در جریان این نشست، بن سلمان را نسبت به افزایش تولید نفت خام عربستان متقاعد کند.

در همین حال، قیمت نفت خام به گزارش اخیر جی پی مورگان واکنش نشان می دهد. تحلیلگران این بانک آمریکایی در یادداشتی گفتند که اگر روسیه تولید خود را کاهش دهد، قیمت نفت ممکن است تا ۳۸۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد.


پیش بینی قیمت نفت خام برنت

بازار نفت خام همچنان صعودی است| افزایش قیمت نفت تا کجا ادامه خواهد داشت؟

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که قیمت نفت خام در ماه ژوئن یک الگوی دو کفی در ۱۰۸ دلار تشکیل داده است. در تحلیل اقدام قیمت، این الگو معمولاً یک علامت صعودی است. قیمت نفت اکنون بالاتر از میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه حرکت کرده و این در حالیست که شاخص قدرت نسبی (RSI) به بالای ۵۰ رسیده است.

بنابراین، این احتمال وجود دارد که قیمت نفت در ماه ژوئن همچنان به افزایش خود ادامه داده و سرمایه گذاران نقطه مقاومت اصلی خود را در ۱۲۱ دلار هدف قرار دهند. سقوط قیمت به زیر سطح حمایت ۱۰۸ دلار، این دیدگاه صعودی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۶۰٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha