۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
۳۵ واحد تولیدی راکد در خراسان جنوبی به چرخه فعالیت برگشتند
طی دو سال گذشته؛

۳۵ واحد تولیدی راکد در خراسان جنوبی به چرخه فعالیت برگشتند

بیرجند- جرجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از سال ۹۹ تاکنون ۳۵ واحد تولیدی راکد در استان به چرخه تولید برگشتند.

عباس جرجانی در گفت و گو با بازار از فعالیت ۷۸۱ واحد صنعتی در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: در سال ۱۳۹۹، ۲۰ واحد صنعتی راکد و پارسال هم ۱۵ واحد به چرخه تولید بازگشتند.

وی بیان کرد: در حال حاضر در سطح استان ۱۱ واحد صنعتی بزرگ، ۱۸ واحد صنعتی متوسط، ۴۷۲ واحد کوچک و ۲۸۰ صنایع معدنی وجود دارد.

جرجانی اظهار کرد: سهم خراسان جنوبی از تولید لاستیک خودرو در کشور ۳۱ هزار تن، کاشی و سرامیک ۲۱ میلیون متر مربع، کنسانتره زغال سنگ ۲/۱ میلیون تن و استخراج واقعی معادن ۲۰ میلیون تن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به صنایع دستی خراسان جنوبی بیان کرد: وجود صنایع در استان توانسته برای ۱۲ هزار نفر اشتغال آفرینی کند.

جرجانی با بیان اینکه صنعت و معدن در اقتصاد و تحقق اهداف بلندمدت کشور نقش اساسی دارند، افزود: خراسان جنوبی با وجود ذخایر غنی زغالسنگ، کک و آهن، مس و طلا، خاک های صنعتی و شکل گیری چرخه و زنجیره تولید فولاد، طلا، مس و منیزیت در استان، با قرار گرفتن جزء پنج استان برتر معدنی نقش مهمی در اقتصاد و تحقق اهداف بلند مدت کشور ایفا می کند.

وی ادامه داد: مجموعه ذخایر معدنی غنی استان و قابلیت های صنعتی مبتی بر توانمندی های معدنی در کنار نیروی انسانی تحصیل کرده و توانمند، نه تنها باعث توسعه و رونق استان شده بلکه سهم صادراتی بیشتر و ارزش افزوده بالاتری را برای استان و کشور به ارمغان می آورد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: امید است بتوانیم در گام دوم انقلاب هم سیاست های اقتصاد مقاومتی را چراغ راه خود قرار داده و با همکاری و همراهی بخش دولتی و خصوصی با استفاده از تولیدات داخلی در راستای توسعه استان و کشور گام برداریم.

کد خبر: ۱۶۰٬۱۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha