۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸
۳ هزار میلیارد تومان برای تکمیل سامانه گرمسیری ایلام اختصاص یافت
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۳ هزار میلیارد تومان برای تکمیل سامانه گرمسیری ایلام اختصاص یافت

ایلام- فلاحی، نماینده مردم ایلام با اشاره به اینکه سه هزار میلیارد تومان برای تکمیل سامانه گرمسیری ایلام اختصاص یافته است، گفت: تکمیل این طرح برای توسعه کشاورزی استان بسیار مهم است.

سارا فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: وزیر نیرو در خصوص اختصاص سه هزار میلیارد تومان برای تکمیل قطعات سه و چهار سامانه گرمسیری قول مساعد داده است.

وی گفت: با توجه به ضرورت بهره برداری از قطعات ۳ و ۴ سامانه گرمسیری باید تکمیل این قطعات تسریع شود.

نماینده مردم ایلام با اشاره به مسئله خشکسالی در استان ایلام، عنوان کرد: با توجه به خشکسالی بی سابقه در ایلام لازم است در تامین اعتبارات برای تکمیل طرح سامانه گرمسیری به این استان توجه ویژه ای شود.

وی گفت: اگر این طرح به سرانجام برسد بیش از ۱۸ هزار هکتار زمین کشاورزی استان آبی و باعث افزایش تولید محصولات کشاورزی در استان می شود.

فلاحی اضافه کرد: حل مسئله آب شرب ملکشاهی، تکمیل پروژه های فاضلاب مهران، ایوان و سرابله، تملک منازل روستای سرتنگ زرنه توسط امور آب منطقه ای، حق آبه کشاورزان ایلام از سد شرفشاه و پیگیری سرانجام تعرفه گرمسیری مصرف برق در استان از دیگر مطالبات مردم استان است که در این زمینه دستورات لازم توسط وزیر نیرو را صادر کرده است.

نمایده ایلام تصریح کرد: مقرر شده با هماهنگی مسئولان ارشد استان، یک تفاهم نامه بین شرکت شستا و استانداری برای سرمایه گذاری پایدار در استان ایلام بر اساس اولویت های راهبردی آمایش سرزمینی منعقد شود تا این شرکت به نحو تأثیرگذارتری در توسعه ایلام به نقش و وظیفه خود عمل کند.

کد خبر: ۱۶۰٬۱۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha