۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
سنگ بزرگ جلوی صادرات سنگ اصفهان| ترکیه بازار صادرات را ربوده است
مشاور کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان مطرح کرد؛

سنگ بزرگ جلوی صادرات سنگ اصفهان| ترکیه بازار صادرات را ربوده است

اصفهان- بصیری؛ مشاور کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان گفت: سنگ اصفهان با مشکلات زیادی در امر صادرات روبرو است و آماری که توسط گمرک اعلام می شود چندان مشخص نیست.

احمدرضا بصیری در گفت و گو با بازار با اشاره به اینکه بیش از ۸۵ درصد سنگ فراوری شده اصفهان به عراق صادر می شود، اظهار کرد: میزان صادرات سنگ اصفهان قابل توجه نیست و این مانع رونق این صنعت در اصفهان است.

وی در ارتباط با روال خروج سنگ اصفهان و رسیدن آن به کشور عراق افزود: این روال به این شکل است که بازرگانان عراقی به اصفهان می آیند و با خریداری سنگ آن را به عراق منتقل می کنند.

افت صادرات سنگ
مشاور کمسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان در پاسخ به این سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه صادرات سنگ اصفهان در سال های اخیر که با کرونا دست به گریبان بودیم به چه شکل بود، گفت: با اظهار تاسف باید بگویم که در دو سه سال گذشته با افت زیادی در زمینه صادرات روبرو بوده ایم و می توان گفت، بیش از ۳۰ درصد طی سه سال گذشته با افت صادرات روبرو بوده ایم و این موضوع جای تامل دارد.

بصیری، ادامه داد: رکود ساخت و سازها در دوران کرونا در جهان نیز باعث شد که سطح صادرات پایین بیاید و این مساله ضربه سنگینی به صنعت سنگ اصفهان زد.

وی در پاسخ به سوال دیگر بازار مبنی بر اینکه به چه علت این حجم عظیم از سنگ خام صادر می شود، گفت: به این علت که در بازار داخلی تقاضایی برای سنگ خام وجود ندارد این سنگ ها صادر می شود.

ترکیه بازار سنگ را بلعیده است
مشاور کمسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان اضافه کرد: نبود ابزارهای به روز و تجهیزات مناسب برای فراوری سنگ ها هم یکی از علل دیگری است که باعث می شود سنگ خام اصفهان صادر شود.

بصیری تنها راهکار برون رفت از این مشکلات را حمایت های دولتی از تولید کنندگان، رفع تحریم ها و به روز شدن ماشین آلات در حوزه سنگ دانست و تصریح کرد: در حال حاضر به علل تحریم هایی که وجود دارد و تولید کننده توان به روز کردن ماشین آلاتش را ندارد در صنعت سنگ دچار مشکلات زیادی هستیم.

ترکیه بازار صادرات را بلعیده است
وی گفت: تنها راه خروج از این موضوع و ارتقای صنعت سنگ این است که از تحریم ها کاسته شود، دولت حمایت کند و زنجیره تولید هم به شکل درستی باشد تا ما هم بتوانیم به مانند کشور همسایه خود یعنی ترکیه که بازار صادرات سنگ را بلعیده است با به روز کردن کارخانه‌ها و همچنین تقویت بخش فروش و بازاریابی خود و همچنین ایجاد مشوق‌های صادراتی صنعت سنگ اصفهان از این حال و روز دربیاوریم.

کد خبر: ۱۶۰٬۰۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha