۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
تایید صلاحیت ۳ شرکت سازنده کولرهای گازی| استانداردهای جهانی ملاک ارزیابی است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تایید صلاحیت ۳ شرکت سازنده کولرهای گازی| استانداردهای جهانی ملاک ارزیابی است

خانی مدیرکل دفتر تامین منابع مالی توانیر با بیان اینکه صلاحیت ۳ سازنده کولرهای گازی به تایید رسیده، گفت: کولرهای جدیدی که قرار است با کولرهای فرسوده تعویض شوند باید استانداردهای جهانی را پاس کنند.

بازار؛ گروه آب و انرژی: بعد از ۲.۵ سال از مطرح شدن طرح تعویض کولرهای گازی فرسوده در مناطق گرمسیر، هنوز این طرح اجرایی نشده است. در حالی بسیاری مشکلات مالی و البته کوتاهی های دولت را دلیل اصلی این تعویق طولانی مدت می دانند که مسئولین توانیر سعی دارند همه تقصیرها را به گردن تولیدکنندگان کولر های گازی بیاندازند.

خانی مدیرکل دفتر تامین منابع مالی توانیر در گفتگو با بازار درباره آخرین وضعیت اجرای طرح تعویض کولر های گازی فرسوده می گوید: اجرای طرح تعویض کولرهای فرسوده منوط به سرمایه گذاری بخش خصوصی و تولیدکنندگان توانمند در این حوزه است. چندین مرحله برای اجرای این طرح فراخوان برگزار شد.

در آخرین فراخوانی که برگزار کردیم ۸ شرکت متقاضی اسناد خود را اعلام کردند که از این تعداد توانمندی ۳ شرکت برای اجرای این طرح محرز شد. در مرحله بعدی مشخصات فنی و قیمت های اعلامی شرکت کنندگان مورد بررسی قرار می گیرد

او ادامه داد: در نهایت در آخرین فراخوانی که برگزار کردیم ۸ شرکت متقاضی اسناد خود را اعلام کردند که از این تعداد توانمندی ۳ شرکت برای اجرای این طرح محرز شد. در مرحله بعدی فراخوان مشخصات فنی و قیمت های اعلامی شرکت کنندگان در حال بررسی است تا برنده نهایی مشخص شود.

این مقام مسئول در توانیر همچنین در پاسخ به این سوال که آیا کولر های تولید شده در داخل کشور مطابق با استانداردهای جهانی است، ادامه داد: مشخصاتی که شورای اقتصاد برای کولر ها تعیین کرده مطابق با استانداردهای جهانی است و تولیدکنندگان باید تولیداتی متناسب با این استانداردها داشته باشند.

خانی ادامه داد: البته این استانداردها حداقلی بوده و در نهایت شرکتی که بتواند کولری با بهره وری بالاتر و کیفیت بهتر تولید کنند، به عنوان برنده فراخوان انتخاب می شود.

کد خبر: ۱۵۹٬۹۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha