۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
تقریبا تمامی تولیدات صنعت خودرو ایران از پلت فرم‌های تاریخ گذشته استفاده می‌کنند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

تقریبا تمامی تولیدات صنعت خودرو ایران از پلت فرم‌های تاریخ گذشته استفاده می‌کنند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است؛ تقریبا تمامی تولیدات صنعت خودرو ایران به غیر از خودروهای چینی، از پلت فرم‌های تاریخ گذشته استفاده می‌کنند.

مسلم صالحی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، پیرو مقوله سطح تاب آوری صنعت خودروسازی در حاکمیت سیاسی و نظام اجتماعی ایران، گفت: صنعت خودروسازی به‌دلیل ارزش و جایگاه ویژه آن در شبکه تولید صنعتی و خدمات پس از فروش و همچنین به لحاظ ارتباط گسترده با زنجیره های بالادستی و پایین‌دستی خود، یکی از شاخص‌های مهم توسعه‌ یافتگی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: از میان تولیدات صنعت خودرو ایران هیچ کدام جدید محسوب نمی‌شوند. تقریبا تمامی تولیدات صنعت خودرو ایران به غیر از خودروهای چینی از پلت فرم‌های تاریخ گذشته استفاده می‌کنند.

این نماینده مجلس بیان کرد: نکته جالب آنجاست که درصد قابل توجهی از این پلتفرم ها یا در هیچ مؤسسه ایمنی تایید نشده اند و یا از رده خارج و منسوخ شده اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با ذکر این نکته که فارغ از هیاهوهای سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و بررسی برآیند عملکرد ۶۰ ساله این صنعت، چندین سوال در این بخش مطرح است، تصریح کرد: همواره در این بخش این سوالات مطرح است که صنعت خودروسازی چه تاثیری در توسعه یافتگی یا توسعه نیافتگی ایران عزیز دارد؟ آیا نظام اجتماعی کشور از تولیدات صنعت خودروسازی به یک غرور ملی رسیده است یا به درجه بالایی از بی اعتمادی توام با سرخوردگی دست یافته است؟ همچنین آیا پس از جاری سازی حجم وسیعی از حمایت های مادی و معنوی طی سالیان دراز، دستاوردهای حاصل به گونه ای است که حاکمیت سیاسی حاضر باشد این تجربه را برای سایر صنایع بالادستی تکرار نکند؟

وی بیان کرد: همچنین این سوال مطرح است که آیا صنعت خودروسازی ته مانده ای از اعتماد بنفس را دارد که کماکان خود را نوزادی نیازمند حمایت های دولتی بداند. همچنین این سوال مطرح است که این صنعت سهم خود را در توسعه یافتگی یا توسعه نیافتگی کشور چقدر برآورد می کند؟ آیا در ادامه، سطح تاب آوری جامعه به گونه ای است که سیاست های حمایتی در آینده نیز توجیه پذیر باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به واقع وقت آن رسیده است که صدای بلند، واضح و شفاف نظامات اجتماعی و اقتصادی کشور شنیده شود و با درس از روند گذشته، تغییر رویه جدی در سیاست های حاکمیتی در برابر صنعت خودروسازی صورت پذیرد.

کد خبر: ۱۵۹٬۷۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha