۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
پیامد نوسان نرخ ارز افزایش قیمت تولید است
مدیر کارخانه کیمیا روکش:

پیامد نوسان نرخ ارز افزایش قیمت تولید است

گرگان- عمرانی فر، مدیر کارخانه کیمیا روکش نوسان قیمت ارز را منجر به افزایش قیمت تولید دانست و گفت: این امر در سال جاری منجر به افزایش هفت درصدی قیمت تمام شده محصول تولیدی ما شد.

جمشید عمرانی فر در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کشورهای اروپایی به دلیل داشتن برخورداری از مواد اولیه ارزان قیمت و دسترسی آسان به آن و استفاده از تکنولوژی روز، حجم تولید بالاتری در بازار جهانی دارند.

مدیر کارخانه کیمیا روکش نوسانات قیمت ارز در بازار داخلی را یکی از چالش‌های صنایع تولیدی برشمرد و گفت: افزایش قیمت ارز برای واردکنندگان خسارت به همراه دارد زیرا سرمایه در گردش آنها را در خطر می‌اندازد.

این فعال اقتصادی ادامه داد: در عین حال نوسانات قیمت ارز می‌تواند بازار داخلی را رونق دهد اما از آنجایی که مواد اولیه تولید از خارج کشور وارد می‌شود افزایش قیمت ارز در نهایت سبب افزایش قیمت تمام شده، محصول می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه کاغذ روکش محصول از خارج وارد کشور می‌شود تشنج در بازار ارز سبب خسارت‌های زیادی برای کارخانه تولید ام دی اف ملامینه می‌شود.

به گفته مدیر کارخانه کیمیا روکش، نوسانات قیمت ارز در سال جاری منجر به افزایش هفت درصدی قیمت تمام شده محصول تولیدی کارخانه شده است.

عمرانی فر از تولید سالانه یک میلیون ورق ملامین در بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نفر در این واحد تولیدی به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

وی ضمن اشاره به صادرات محصولات این واحد تولیدی به کشورهای همسایه، گفت: تجارت این محصول به کشورهای عراق، ترکیه و قزاقستان انجام می‌شود.

این فعال اقتصادی ضمن اظهار نارضایتی از قطعی برق صنایع، گفت: نبود زیرساخت‌های لازم در کنار مصرف بالای مشترکان خانگی در فصل گرما باعث شده تا یک روز در هفته برق صنایع قطع شود.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی در این فصل یک روز کاری تولید را از دست می‌دهند، افزود: در زمستان هم متاسفانه گاهی به دلیل مصرف بالای مشترکان خانگی با قطعی گاز مواجه هستیم.

مدیر کارخانه کیمیا روکش توسعه زیرساخت در شهرک‌های صنعتی گلستان را ضروری برشمرد و گفت: دولت باید اقدامات اساسی در این حوزه انجام دهد تا در سال‌های آینده با چنین مشکلاتی مواجه نباشیم.

کد خبر: ۱۵۹٬۶۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha