۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴
ثبت ۴۳ درصد معاملات خرد در ۵ صنعت فرابورس

ثبت ۴۳ درصد معاملات خرد در ۵ صنعت فرابورس

در هفته ابتدایی تیرماه از ۵۴ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال معاملات خرد، ۴۳ درصد در اختیار ۵ صنعت فرابورس ایران بود.

به گزارش بازار، در هفته منتهی به هشتم تیرماه، بازارهای فرابورس شاهد دادوستد بیش از ۱۹ میلیارد و ۴۱۳ میلیون ورقه انواع دارایی مالی به ارزشی بالغ‌بر ۱.۴ میلیون میلیارد ریال بودند که در یک‌میلیون و ۱۲۵ هزار نوبت معاملاتی به ثبت رسید.

همچنین بازار ابزارهای نوین مالی هم به‌واسطه معاملات بازار باز، طی هفته گذشته ارزش معاملات ۱.۳ میلیون میلیاردی را ثبت کرد، بازار پایه با معاملاتی به ارزش ۲۳ هزار میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشت. پس‌ازآن بازار دوم، ارزش معاملاتی ۲۰ هزار میلیارد ریالی و سپس بازار اول ارزش معاملاتی ۱۷ هزار میلیارد ریالی را داشتند.

معاملات بازارهای فرابورس نیز طی هفته گذشته، در گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، با معاملات خردی به ارزش ۵ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال، ۱۰ درصد از کل ارزش معاملات خرد را به خود اختصاص داد.

گروه محصولات شیمیایی ۹ درصد ارزش معاملات خرد، گروه سرمایه‌گذاری‌ها ۸ درصد، گروه خودرویی نیز ۸ درصد و فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط ۷ درصد ارزش معاملات خرد را از آن خود کردند.

بر اساس این گزارش، ارزش بازارهای فرابورس هم به تفکیک نوع بازار ۴۸ درصد از سهم ارزش بازار از کل، متعلق به بازار دوم است. پس‌ازآن بازار پایه ۱۹ درصد ارزش کل بازار را در اختیار دارد، بازار اوراق مالی اسلامی ۱۸ درصد و بازار اول نیز ۱۲ درصد ارزش کل بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر: ۱۵۹٬۵۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha