۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
گرانی ۵۰ تا ۱۵۰ میلیونی خودروهای وارداتی| موتور افزایش قیمت خارجی ها روشن شد
«بازار» از قیمت خودروهای وارداتی گزارش می دهد

گرانی ۵۰ تا ۱۵۰ میلیونی خودروهای وارداتی| موتور افزایش قیمت خارجی ها روشن شد

مرسدس بنز ای ۲۰۰، ب ام و سری ۷، فولکس واگن پاسات، رنو تلیسمان و تویوتا راوفور، پنج خودرویی هستند که ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشتند.

بازار؛ گروه خودرو: قیمت خودروهای وارداتی این روزها با داغ شدن بحث واردات زیر ذره بین تمام فعالان و سازمان ها است. وارداتی که سرنوشت آن باتوجه به عدم ابلاغ آئین نامه اجرایی جهت عملیاتی شدن موضوع در برزخ است. این مورد سبب شده که برخی از سودجویان بازار خودروهای وارداتی به دلیل عدم تعادل عرضه و تقاضا این محصولات را تحت عنوان کالا سرمایه ای شناخته و هر روز از شرایط موجود منفعت ببرند. واردات خودرو نه تنها سبب کاهش منطقی خودروهای وارداتی بلکه منجربه پایین آمدن قیمت خودروهای داخلی نیز خواهد شد. در ادامه به بررسی قیمت این خودروها خواهیم پرداخت:

گرانی ۵۰ تا ۱۵۰ میلیونی خودروهای وارداتی |موتور افزایش قیمت خارجی ها روشن شد

مرسدس بنز ای ۲۰۰ با مدل ۲۰۱۷ تا پایان هفته گذشته با بها ۸ میلیارد تومان معامله می شد. اما امروز قیمت این خودرو به ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است

مرسدس بنز در گرانی ۱۰۰ میلیون تومانی
مرسدس بنز ای ۲۰۰ یکی از سدان های لوکس و گران قیمت بازار داخلی محسوب می شود. این درحالی است که ای کلاس در بازارهای جهانی محصول اقتصادی شناخته می شود، این خودرو با مدل ۲۰۱۷ تا پایان هفته گذشته با بها ۸ میلیارد تومان معامله می شد. اما امروز قیمت این خودرو به ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است. افزایش قیمت این خودرو نشان از گرانی مجدد این محصول طی روزهای آینده دارد.

گرانی ۵۰ تا ۱۵۰ میلیونی خودروهای وارداتی |موتور افزایش قیمت خارجی ها روشن شد

ب ام و سری ۷ در خردادماه با بها ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان معامله می شد. اما طی روزهای گذشته قیمت این خودرو به ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است

ب ام و سری ۷ در مسیر صعود
ب ام و سری ۷ یکی از سدان های لوکس اسپرت باواریایی ها در بازار داخل کشور است، این خودرو در خردادماه با بها ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان معامله می شد. اما طی روزهای گذشته قیمت این خودرو به ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است. ظاهرا بازار داخل کشور نسبت به خبرهای واردات حساس بوده و روند رشد قیمت نیز با صحت و انجام واردات رابطه مستقیم دارد. آنطور که به نظر می رسد، سری ۷ در ماه جاری قیمت پایدار نخواهد داشت و مجدد شیب صعودی گرانی را تجربه خواهد کرد.

گرانی ۵۰ تا ۱۵۰ میلیونی خودروهای وارداتی |موتور افزایش قیمت خارجی ها روشن شد

فولکس واگن پاسات تا ابتدای ماه جاری با بها ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان معامله می شد، اما از اواخر هفته گذشته بها این خودرو به ۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان رسیده است

گرانی ۵۰ میلیون تومانی در ۱۰ روز
فولکس واگن پاسات یکی از محصولات جدید گروه فولکس واگن در بازار کشور است، این سدان با کیفیت در مدت زمان کوتاهی که در بازار داخلی وارد شده است، از جایگاه مناسبی برخوردار است. این خودرو تا ابتدای ماه جاری با بها ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان معامله می شد، اما از اواخر هفته گذشته بها این خودرو به ۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان رسیده است. افزایش بها ۵۰ میلیون تومانی این خودرو نشان از گرانی آن طی روزهای آینده دارد.

تلیسمان گران تر از همیشه
رنو تلیسمان آخرین و جدیدترین سدان گروه خودروسازی رنو در کشور بود، این خودرو که توانست به لطف تکنولوژی ژاپنی عملکرد با کیفیت از خود در بازار نشان دهد. این سدان پر حاشیه بازار که از خدمات پس از فروش کمتری نسبت به سه خودرو مذکور در این گزارش بهره می برد، تا اواسط هفته گذشته با قیمت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان معامله می شد. اما از اواخر هفته گذشته قیمت این خودرو به ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان رسیده است. افزایش ۵۰ میلیون تومانی برای تلیسمان نشان می دهد که از برندهای رنو احتمالا تا سال آینده محصولی به بازار نرسد.

تویوتا راوفور مدل ۲۰۱۸ تا اواخر هفته پیش با بها ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مورد معامله قرار می گرفت، اما امروز قیمت این خودرو به ۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان رسیده است

تویوتا راوفور ۱۵۰ میلیون تومان رشد قیمت داشت
تویوتا راوفور یکی از کراس اوورهای دو دیفرانسیل کم استهلاک بازار داخل شناخته می شود. شاید خوش فروش ترین کراس اوور تویوتا در بازار کشور ما همین محصول باشد، راوفور مدل ۲۰۱۸ تا اواخر هفته پیش با بها ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مورد معامله قرار می گرفت، اما امروز قیمت این خودرو به ۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان رسیده است. افزایش بها ۱۵۰ میلیون تومانی این خودرو نشان می دهد بازار همچنان به واردات خودرو خوش بین نیست.

سرنوشت واردات در برزخ
عیلرغم فشارهای مجلس شورای اسلامی برای تدوین سریعتر آئین نامه واردات خودرو به وزارت صمت، ظاهرا همچنان آئین نامه ای که مطلوب نظر فعالان این بخش باشد و منجربه کاهش قیمت خودرو در بازار شود، تدوین نشده است. قیمت خودروها در این گزارش طی یک ماه اخیر نشان از آن دارد که بازار نیازمند واردات محصولات جدید بوده و در صورت عدم اجرا آن باید انتظار افزایش قیمت روز افزون را داشت.

کد خبر: ۱۵۹٬۴۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ممد IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      4 0
      خدایا دیگه جای واسه ما آدمهای فقیر نیس خواهشا تمومش کن دوست دارم همین حالا بمیرم