۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳
۱۰ هزار نفر از جامعه عشایری ایلام تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۱۰ هزار نفر از جامعه عشایری ایلام تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

ایلام- سرواندام، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر ایلام گفت: تاکنون ۱۰ هزار از جامعه عشایری استان تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته اند.

روح الله سرواندام در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در سال های اخیر شرایطی فراهم شده تا قشر عشایر که بین ۴۰ تا ۵۰ درصد سهم اقتصادی را در کشور به عهده دارند، از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند.

وی افزود: جمعیت روستایی و عشایر استان ایلام ۸۸ هزار و ۲۶۹ نفر اعلام شده که از این تعداد حدود ۱۰ هزار نفر بیمه شده است.

سرواندام بیان کرد: همچنین ۱۰ هزار نفر ۱۰۰ نفردر حال حاضر از مزایای بازنشستگی و کارافتادگی بیمه روستایی و عشایری استفاده می کنند .

وی ادامه داد: در سال جاری برنامه داریم که بتوانیم تمامی افراد را عضو این صندوق کنیم.

وی بیان کرد: شرایط عضویت به این گونه است که تمامی زنانی که بین ۱۸ تا ۵۰ سال سن دارند و در روستاها و مناطق عشایری شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر نزدگی می کنند، می توانند عضو این صندوق شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر ایلام گفت: تمام زنان روستایی، عشایر و بانوان ساکن شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر می توانند با مراجعه به تعاونی های روستایی و عشایری خود را بیمه کنند که البته با نرخ های تعریف شده، بیمه بین ۶۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که بعدا می توانند از مزایای بازنشستگی و از کارافتادگی آن استفاده کنند.

کد خبر: ۱۵۹٬۴۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha