۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۳
حاشیه سود ۸۴ درصدی «ثامید» از فروش واحدهای مسکونی و تجاری
«بازار» خبر داد

حاشیه سود ۸۴ درصدی «ثامید» از فروش واحدهای مسکونی و تجاری

«ثامید» از مزایده ۳۰ میلیارد تومان سود شناسایی کرده و حاشیه سود شرکت از محل این فروش حدود ۸۴ درصد بوده است.

بازار؛ گروه بورس: شرکت توسعه و عمران امید با نماد «ثامید» واحدهای مسکونی و تجاری پروژه های اهواز، جنب آباد، فیروزه اصفهان و هشت بهشت اصفهان را مزایده کرده است که تنها در این معامله پروژه هشت بهشت اصفهان از طریق دریافت ضمانت نامه بانکی به همراه چک برنده نداشته و مابقی برنده داشته است و فروش این پروژه ها بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای این نماد سود شناسایی کرده است و حاشیه سود شرکت از محل این فروش حدود ۸۴ درصد بوده است.

در حال حاضر این نماد بسته است و با توجه به اینکه این نماد نسبت به رشد بازار عقب است و از طرف دیگر در سال ۱۴۰۱ با سودسازی ۲۹ تومان به ازای هر سهم در سه ماهه عملکرد قابل قبولی به جای گذاشته و پی بر ای سهم به ۳ رسیده است که در بین هم گروهی های خود جایگاه خوبی کسب کرده است.

همچنین با توجه به اینکه ثامید نسبت به قیمت عرضه اولیه خود هم اکنون پایین تر معامله می شود از نظر P بر nav ارزندگی بالایی دارد، از این رو بعد از یک استراحت موقت شاهد رشد دوباره این نماد خواهیم بود. در واقع اگر شاخص P به B را ملاک بگیریم، اتفاقا پایین ترین شاخص این بخش در همین شرکت های بزرگ مثل توسعه و عمران امید است که فاصله قیمت بازاری شان از ارزش دفتری شان خیلی زیاد نیست؛ بنابراین این شرکت ها ظرفیت خوبی برای رشد قیمتی در صورتی که بازار اقبال خوبی داشته باشد، دارند.

کد خبر: ۱۵۹٬۲۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha