۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
استان بوشهر نسبت به میانگین بلندمدت ۲ درجه گرم‌تر شد| کاهش ۶۹ میلیمتری بارشی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

استان بوشهر نسبت به میانگین بلندمدت ۲ درجه گرم‌تر شد| کاهش ۶۹ میلیمتری بارشی

بوشهر- شکوهی‌ پور مدیر کل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر نسبت به میانگین بلند مدت ۲ درجه گرم‌تر شده است از کاهش ۶۹ میلیمتری بارش در این استان خبر داد.

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به وضعیت بارش‌ها در یکسال اخیر در کشور اظهار داشت: بر طبق نقشه‌های هواشناسی، اکثر نقاط کشور دارای بارش نرمال و زیرنرمال هستند بجز دو سه استان که وضعیت بالاتر از نرمال بارشی دارند.

وی به وضعیت بارش‌ها در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: در استان بوشهر مناطق شمالی و جنوبی ( دیلم و گناوه و عسلویه) تا حدودی نرمال بارشی هستند ولی مناطق مرکزی استان شامل دشتستان و تنگستان زیر نرمال هستند.

مدیر کل هواشناسی استان بوشهر خاطر نشان کرد: در سال آبی جاری، میزان بارش باران، ۶۹ میلیمتر کمتر از بارش نرمال میانگین استان بوشهر بوده، ضمن اینکه ۲۸ درصد کمتر از بارش نرمال بارش داشته‌ایم.

شکوهی‌پور تصریح کرد: در سال آبی جاری ۱۷۴ میلیمتر بارش در استان بوشهر داشته‌ایم و این در حالیست که میانگین بارشی باید ۲۷۴ میلیمتر باشد.

وی با بیان اینکه امسال اندکی افزایش بارش نسبت به سال گذشته داشته‌ایم یادآور شد: تنگستان با ۱۱۸ میلیمتر کمترین بارش استان را داشته و عسلویه با ۲۸۶ میلیمتر بالاترین میزان بارش در استان را داشته است.

مدیر کل هواشناسی استان بوشهر گفت: کنگان و جم نیز بالاتر از ۲۰۰ میلیمتر بارش داشته‌اند.

شکوهی‌پور در ارتباط با افزایش دمای استان بوشهر نیز بیان کرد: استان بوشهر نسبت به میانگین بلند مدت ۲ درجه گرمتر شده است.

وی در ارتباط با حداکثر و حداقل دمای هوای استان بوشهر نیز ابراز داشت: در یکسال اخیر برازجان با ۵۲.۸ درجه گرمترین دما را ثبت کرد و جم با دمای منفی ۴ درجه نیز سردترین دمای استان را به ثبت رساند.

کد خبر: ۱۵۹٬۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha