۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
اجرای گام نخست هوشمندسازی برای ۴۶۰۰ نانوایی در اصفهان
معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی اصفهان مطرح کرد؛

اجرای گام نخست هوشمندسازی برای ۴۶۰۰ نانوایی در اصفهان

اصفهان - شریف؛ معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی اصفهان گفت: هوشمند سازی یارانه نان در گام نخست، برای چهار هزار و ۶۰۰ نانوایی در اصفهان اجرا می شود.

امید شریفی در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طرح هوشمندسازی آرد و نان را به دو مرحله تقسیم می شود، اظهار کرد: در استان اصفهان حدود چهار هزار و ۶۰۰ واحد نانوایی سنتی از نوع یک و دو فعال است که گام نخست طرح هوشمندسازی برای آن‌ها اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه فروش هوشمند نان در هر واحد نانوایی که دستگاه‌های پوز در آن نصب شده، آغاز شده است، افزود: با توجه به اینکه قیمت گندم به ۱۲ هزار تومان و قیمت آرد به ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان رسیده است، پس از نصب این واحدهای هوشمند در همه استان‌ها، آغاز فرایند تغییر مکانیزم یارانه به صورت ملی انجام خواهد شد.

جلوگیری از قاچاق آرد
معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: دولت با پرداخت یارانه به مردم و نانوایان از قاچاق آرد جلوگیری و قیمت آن را یکنواخت کرد.

شریفی تاکید کرد: تغییر قیمت و محدودیتی در فروش و عرضه نان‌های سنتی مشمول یارانه نداشته و نان مصرفی با قیمت‌های مصوب سال گذشته و سه ماهه امسال در اختیار مردم استان قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح نانوایی‌های یارانه‌ای نمی‌توانند نان را با هر قیمتی به فروش برسانند و قیمت براساس نرخ مصوب درج شده در دستگاه کارتخوان محاسبه می‌شود.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی اصفهان تاکید کرد: با اجرای این طرح، نانوا، آرد را با قیمت واقعی دریافت کرده و به ازای تعداد نان‌های فروخته شده، یارانه دریافت خواهد کرد.

به گفته شریفی، هدف از اجرای این طرح، دستیابی به آمار پخت نان و تناسب با آرد توزیع شده است تا با تصحیح فرایند توزیع، دستیابی مردم به یارانه نان فراهم شود.

نانوایی صنعتی آزادپز در فاز دوم هوشمندسازی
وی درباره نانوایی های آزاد پز گفت: نان‌های صنعتی آزادپز در فاز دوم اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان قرار دارند. اجرای این طرح برای واحدهای آزادپز در دومین مرحله به معنای رهاسازی واحد نیست.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی اصفهان تاکید کرد: در حوزه نان‌های صنعتی با وجود آزادسازی نرخ‌ها برای جلوگیری از گران‌فروشی سقف قیمت‌ها به اتحادیه‌ها ابلاغ شده و این واحدها می‌توانند آرد را از کارخانجات به قیمت مشخص خریداری کنند.

وی گفت: کارگروه استانی سازماندهی آرد و نان نیز حداکثر قیمت انواع مختلف نان آزادپز را به اتحادیه و واحدهای صنفی ابلاغ کرده است.

کد خبر: ۱۵۹٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha