۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
علت حادثه هواپیمای مشهد- مسقط بزودی اعلام می شود
معاون فرماندهی ناوگان شرکت هواپیمایی قشم:

علت حادثه هواپیمای مشهد- مسقط بزودی اعلام می شود

معاون فرماندهی ناوگان شرکت هواپیمایی قشم گفت: علت ترکیدگی لاستیک هواپیمای این شرکت در مسیر مشهد- مسقط توسط کمیسیون بررسی سوانح هوایی و سازمان هواپیمایی کشوری در دست بررسی است.

به گزارش بازار، آریان با اشاره به اینکه هواپیمای فوکر ۱۰۰ این شرکت ساعت ۵۵ دقیقه بامداد امروز در مسیر مشهد به مسقط از فرودگاه تیک آف کرد افزود: خلبان ۵ دقیقه پس از تیک آف متوجه چرخش ناگهانی هواپیما شد و طبق مقررات با برج مراقبت فرودگاه مشهد تماس گرفت که پس از بررسی برج مراقبت، به خلبان اعلام شد تکه هایی از لاستیک هواپیما روی باند فرودگاه باقی مانده است و خلبان نیز طبق دستورالعمل ها ناچار شد به مدت سه ساعت هواپیما را در حالت هلدینگ نگه دارد تا سوخت موجود کاهش یافته و وزن هواپیما برای فرود مناسب شود و در نهایت ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه بامداد روی باند ۳۱ راست فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد بدون مشکلی به زمین نشست.

وی افزود: کمیسیون بررسی سوانح هوایی و سازمان هواپیمایی کشوری امروز تشکیل جلسه داده اند تا موضوع بررسی گردد و امیدواریم نتیجه هرچه زودتر منتشر شود اما همه استانداردها طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری و خود شرکت قشم ایر رعایت و بررسی شده بود.

آریان افزود: به نظر می رسد مشکل از باند فرودگاه باشد چراکه در دو سه هفته اخیر چند حادثه مشابه رخ داده است.

معاون فرماندهی ناوگان شرکت هواپیمایی قشم در خصوص مسافران نیز گفت: خوشبختانه با اطلاع رسانی به موقع خلبان به مسافران، همه ۶۵ مسافر این پرواز به سلامت از هواپیما خارج شده و بلافاصله به CIP فرودگاه مشهد منتقل شدند.

گفتنی است پرواز شماره ۲۱۱۸ شرکت هواپیمایی قشم که بامداد امروز فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد را به مقصد مسقط ترک کرده بود به علت ترکیدن دو لاستیک ارابه فرود اصلی سمت چپ در هنگام تیک‌ آف مجبور شد به فرودگاه مشهد بازگردد.

این هواپیما برای سوزاندن سوخت موجود در مخازن و کاهش وزن، سه ساعت و ۳۸ دقیقه در اطراف مشهد هلدینگ انجام داد.

کد خبر: ۱۵۹٬۰۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha