۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸
تسریع در اجرای فاز دوم پالایشگاه‌گاز ایلام نیازمند توجه وزارت نفت است
رئیس مجمع نمایندگان ایلام:

تسریع در اجرای فاز دوم پالایشگاه‌گاز ایلام نیازمند توجه وزارت نفت است

ایلام- بسطامی، رئیس مجمع نمایندگان ایلام گفت: تسریع در اجرای فاز دوم پالایشگاه‌گاز ایلام به عنوان یکی از طرح‌های مهم استان، نیازمند توجه وزارت نفت است.

علی اکبر بسطامی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: وزارت نفت طرح های مختلفی در استان ایلام در دست اجرا دارد که نیازمند توجه در سطح ملی هستند.

وی بیان کرد: چهار درصد ذخایر نفت و ۱۱ درصد ذخایر گاز کشور در استان ایلام قرار دارد و هم اکنون پروژه‌های مهم و بزرگ نفتی در این استان مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: تسریع دراجرای فاز دوم پالایشگاه‌گاز ایلام، میدان نفتی چنگوله، میدان‌گازی تنگ بیجار در استان ایلام نیازمند توجه وزارت نفت است.

بسطامی مشارکت وزارت نفت به منظور تسریع در روند توسعه میدان چنگوله را ضروری خواند و افزود: باتوجه به روند کند توسعه میدان نفتی چنگوله، اجرای طرح توسط شرکت مهندسی نفت ضروری است.

رئیس مجمع نمایندگان ایلام با اشاره به ضرورت به کارگیری نیروهای بومی در پروژه‌های عظیم نفت و گاز استان تصریح کرد: براساس ماده ۴۷ قانون برنامه‌ ششم، اولویت با به‌کارگیری نیروهای بومی است.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود ذخایر عظیم نفت و گاز و پتروشیمی در استان، وزارت نفت باید با اجرای مسئولیت‌های اجتماعی وظیفه قانونی خود در استان ایلام را به بهترین نحو به انجام برساند.

کد خبر: ۱۵۸٬۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha