۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
پیش بینی خرید ۱۰.۵ میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان
مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد

پیش بینی خرید ۱۰.۵ میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان

اسفندیاری پور، مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: خوزستان رتبه اول تولید گندم کشور را دارد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، اسماعیل اسفندیاری پور در بازدید از روند برداشت گندم در استان گفت : امسال  ۵۴۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به کشت گندم اختصاص یافت.

وی افزود : خوزستان هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی رتبه اول تولید گندم کشور محسوب می شود و با توجه به میزان گلوتن و پروتئین، گندم تولید شده در این استان جزء گندمهای ممتاز تولیدی کشور و جهان است.

اسفندیاری پور ادامه داد: پیش بینی می شود امسال ۱۴ میلیون تن گندم در کشور تولید گردد.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد : همزمان با خوزستان، استانهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، جنوب کرمان کار برداشت گندم را آغاز کرده اند.

اسفندیاری پور گفت : امسال به دلیل بارش های بهاری برداشت محصوی گندم در استانهای با اقلیم گرم با حدود ۲ هفته تاخیر آغاز شد که برداشت این محصول در نقاط معتدل و سردسیر کشور از اوایل خرداد آغاز تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد

وی افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری و به سیلوها و مراکز خرید دولتی تحویل گردد.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: امسال گندم با قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می شود که این میزان نسبت به مشابه پارسال ۴۷ درصد افزایش یافته است.

کد خبر: ۱۵٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha