۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۹
ضرورت تنظیم قراردادهای اجاره با کد رهگیری| ۱۵ درصد اعتبار بانک ها به مسکن می رسد
معاون استاندار گلستان خبرداد؛

ضرورت تنظیم قراردادهای اجاره با کد رهگیری| ۱۵ درصد اعتبار بانک ها به مسکن می رسد

گرگان- سید النگی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: تمامی قراردادهای منعقد شده در مشاوران املاک چنانچه دارای کد رهگیری باشند رصد شده و امکان مبادله مبالغ غیرقانونی وجود ندارد.

سیدمحمدرضا سید النگی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: با توجه به نوسانات و اختلالات بازار مسکن، دولت با همکاری شهرداری ها، اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد مستعضفان و اداره کل بنیاد مسکن استان، مسکن های اجاره ای ۹۹ ساله ای را برای زوج های جوان و خانواده های کم بضاعت تامین می کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان افزود: در جریان این طرح که به زودی ابلاغ خواهد شد، شهرداری های در زمینه تولید مسکن اقدام کرده و این موضوع در کنترل بازار مسکن و خانه دار شدن قشر زیادی تاثیرگذار خواهد بود.

وی در خصوص افزایش غیرقانونی قیمت مسکن در سطح شهرهای استان، گفت: تمامی قراردادهای موجود در مشاوران املاک چنانچه دارای کد رهگیری باشند رصد شده و امکان مبادله مبالغ غیرقانونی وجود ندارد.

سیدالنگی ادامه داد: چنانچه بین طرفین قراردادی بدون کد رهگیری بسته شود، تخلف بوده و بدیهی است که کنترل بازار از دست مسئولان ذیربط خارج و مبالغ غیرمعقول از مستاجر اخذ می شود.

وی همچنین در خصوص عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن، اظهارکرد: هم اکنون در مرحله تامین زمین برای اجرای این طرح در استان هستیم و بیشترین تمرکز ما ایجاد زیرساخت های مناسب در مناطق روستایی استان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان در خصوص اختصاص تسهیلات از سوی بانک های عامل برای طرح نهضت ملی مسکن گفت: تمامی بانک ها موظف هستند ۱۵ درصد از اعتبارات خود به حوزه مسکن اختصاص دهند.

کد خبر: ۱۵۸٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha