۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴
۵۰۰۰ تن سولفات آمونیوم تولیدی مجتمع پتروشیمی ارومیه صادر می شود
مدیرعامل پتروشیمی ارومیه در گفتگو با بازار:

۵۰۰۰ تن سولفات آمونیوم تولیدی مجتمع پتروشیمی ارومیه صادر می شود

ارومیه – اسدی، مدیرعلمل پتروشیمی ارومیه از صدور ۵ هزار تن سولفات آمونیوم تولیدی این مجتمع طی سالجاری خبر داد.

پژمان اسدی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه مجتمع پتروشیمی ارومیه با تولید بیش از ۱۹۰ هزارتن محصول پتروشیمی یکی از مهمترین شرکتهای پتروشیمی در شمال غرب کشور است، اظهار کرد: مجمتع پتروشیمی ارومیه یکی از نخستین پتروشیمی های کشور است که درسال ۱۳۷۰ با تولید ۴ هزارتن کریستال ملامین آغاز به کار کرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه گفت: اسید سولفوریک ۵۰ هزار تن، اسید کلریدریک ۵۰ هزار تن، سولفات پتاسیم ۴۰ هزارتن، سولفات آمونیوم ۴۶ هزارتن وملامین ۴ هزارتن تن در سال محصولات تولیدی این مجتمع هستند.

اسدی افزود: اسید سولفوریک تولیدی این شرکت با غلظت بالای ۹۸.۵ درصد است که باتوجه به تکنولوژی استفاده با کیفیت ترین اسید سولفوریک کشور را تولید می کند.

وی هدف اصلی اورهال را تزریق خون جدید در رگ‌های تجهیزات و دستگاه‌ها به منظور افزایش تولید با سطح ایمنی بالاتر و راندمان و کیفیت مطلوب خواند و افزود: با قرارگرفتن واحد اسید سولفوریک در سرویس انشا الله در سال تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال آفرینی شاهد افزایش تولید در شاروم خواهیم بود.

اسدی افزود: طرحهای جدید برای تولید محصولات جدیددراین مجتمع شروع شده که ازجمله تولید گرانول نیتروژن گوگردی از توسعه محصول سولفات آمونیوم که یک کود باارزش از خانواده کودهای نیتروژنی است که مجوز صادرات آن به کشورهای عراق, پاکستان و ترکیه گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد کارکنان این مجتمع از شهر ارومیه هستند گفت: این شرکت برای ۲۳ نفر به طور مستقیم و هزارو ۵۰۰ نفر به طور غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

اسدی عنوان کرد: ۵۰ درصد کریستال ملامین تولیدی شرکت پتروشیمی ارومیه صادر می‌شود و برای ۵ هزارتن سولفات آمونیوم با توجه به نیاز کشور مجوز صادرات برای سال جاری گرفته شده است.

صنعت پتروشیمی پس از صنایع غذایی و خودروسازی سومین صنعت بزرگ جهان محسوب می شود.

کد خبر: ۱۵۸٬۳۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha