۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰
کاهش ۲۷ درصدی واردات از گمرکات گلستان| درآمد ۱۱ درصد بیشتر شد
مدیرکل گمرکات گلستان خبرداد؛

کاهش ۲۷ درصدی واردات از گمرکات گلستان| درآمد ۱۱ درصد بیشتر شد

گرگان- حسینی، مدیرکل گمرکات گلستان از کاهش ۲۷ درصدی واردات استان خبرداد و گفت: در سه ماهه ابتدای سال درآمد گمرکات گلستان ۱۳۶ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با سال قبل ۱۱ درصد افزایش یافته است.

سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در سه ماهه ابتدای سال جاری، ۹۵ میلیون و ۵۹۰ هزار کیلوگرم کالا به ارزش بیش از ۵۵ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۷ درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری ۵۸ درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرکل گمرکات گلستان افزود: عمده ترین کالاها شامل پلی استایرن، پنیر، لوله ها و پروفیل، ید، خرما، شیر خشک صنعتی، تخته چوب متراکم شده، مفتول، سازه فلزی سقف کاذب، خوراک آبزیان و رب گوجه فرنگی بوده که به کشورهای ترکمنستان، عراق، رومانی، بلغارستان، قزاقستان، افغانستان، لهستان، ارمنستان، امارات متحده عربی، پاکستان، ازبکستان، ترکیه و غیره صادر شده است.

وی بیان کرد: همچنین طی این مدت بیش از سه میلیون و شش هزار کیلوگرم کالا به ارزش شش میلیون و ۴۵۶ هزار دلار از گمرک مرزی اینچه برون وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی یک درصد افزایش و از نظر ارزشی ۳۸ درصد کاهش را نشان می دهد.

طبق گفته حسینی در سال گذشته دو میلیون و ۹۸۲ کیلوگرم کالا به ارزش ۱۰ میلیون و ۴۱۰ هزار دلار واردات شده بود.

مدیرکل گمرکات گلستان گفت: عمده اقلام وارداتی شامل پارچه جین، فوتس اویل، دیزل ژنراتور، پارچه متقال و غیره بوده که از کشورهای ترکمنستان، چین، امارات متحده عربی، هند، انگلستان، ترکیه، قزاقستان، ویتنام، تاجیکستان، ایتالیا، ازیکستان و آلمان وارد شده است.

وی عنوان کرد: در سه ماهه ابتدای سال درآمد وصولی این گمرک، ۱۳۶ میلیارد و ۳۰۸ میلیون ریال بوده که با توجه به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۱۵۸٬۱۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha