۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
رئیسی هر چه سریعتر کابینه را ترمیم کند
نماینده مردم بندرعباس در مجلس:

رئیسی هر چه سریعتر کابینه را ترمیم کند

نماینده مجلس تاکید کرد: از دکتر رئیسی درخواست می شود در اسرع وقت نسبت به ترمیم کابینه اقدام کند. چون دیگر فرصتی برای آزمون و خطای استفاده از نیروهای بی تجربه و بی انگیزه باقی نمانده است.

به گزارش بازار، احمد مرادی در نشست علنی امروز(چهارشنبه اول تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: در این برهه از زمان به حق، دستگاه قضا به تأسی از فرمایش حضرت امام رحمت الله علیه و منویات مقام معظم رهبری حافظ جان، مال، ناموس و حیثیت مردم است. همه می دانیم امروز کشور در شرایط حساسی قرار دارد که راه گذر از بحران ها و سختی های حال و آینده کشور نظارت قوی مجلس در وادار کردن مسئولین در جهت خدمات رسانی به مردم و اجرای صحیح قانون توسط دولت است.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس ادامه داد: از دولت انقلابی و مردمی جناب دکتر رئیسی که در بدو شرکت در کارزار انتخاباتی مورد حمایتی و پشتیبانی غاطبه نمایندگان مجلس واقع شده و همچنین مجلس خود را ملزم به حمایت قانونی و شرعی از دولت می داند انتظار می رود در پاسخ به احساسات پاک مردم نسبت به توجه به حقوق بازنشستگان، اجرای سریع قانون رتبه بندی معلمان، ایجاد یک میلیون شغل در سال، ساخت یک میلیون مسکن در سال، جلوگیری از افزایش افسارگسیخته قیمت ها، کنترل نرخ ارز و طلا، کنترل کیفیت خودرو و قیمت آن اهتمام لازم را داشته باشد.

وی اظهار داشت: راه درمان اشتغال اعتماد عملی به بخش خصوصی و حمایت از سرمایه گذاران در همه جای کشور است حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم نیازمند تیم اقتصادی قوی و کار بلد است که متاسفانه دولت از داشتن این تیم محروم است و از دکتر رئیسی درخواست می شود در اسرع وقت نسبت به ترمیم کابینه اقدام کند. چون دیگر فرصتی برای آزمون و خطای استفاده از نیروهای بی تجربه و بی انگیزه باقی نمانده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: جناب دکتر رئیسی لطفا دستور دهید در راستای تکریم از جامعه علمی و نخبگان جوان کشور تمامیه دستگاه ها به وظیفه خودشان عمل کنند. فرمایشی از حضرت علی (ع) است که می فرمایند کسی که نزدیکانش او را رها سازند آنهایی که دور هستند او را می برند. لذا دیده می شود که چگونه دشمنان در تلاش هستند تا مغزها و نخبگان ما را شکار کنند.

مرادی افزود: موضوع دیگر اینکه مردم در شرایط سخت اقتصادی خواهان اجرای عدالت در شناسایی و مصادره ثروت های نامشروع هستند و در این کشور مفسدین باید احساس نا امنی کنند. امروز روز اصناف است این ها حبیب و دوست خدا هستند اصناف در دفاع مقدس سهم بسزایی در خدمت رسانی داشتند و اکنون در تامین و توزیع کالای مورد نیاز مردم در تلاش هستند که همواره قدردان این قشر هستیم. از دولت درخواست می شود در اعمال مالیات طوری باشد که بر این قشر فشار آورده نشود.

وی مطرح کرد: همچنین مردم اجرای سیاست های معطوف به رونق اقتصادی و تسهیل در تجارت بین المللی که زمینه ساز بهبود اقتصادی و اشتغال است را مطالبه می کنند. جناب دکتر رئیسی قانون حمایت از ایثارگران در بحث تبدیل وضعیت در ادارات دولتی ناقص اجرا می شود کما اینکه توقع این بود برای قدردانی از جانفشانی های همه ایثارگران این قانون به طور کامل و برای کلیه شاغلین در هر سطح اجرا شود.

این نماینده مجلس گفت: ایثارگرانی که کشور را در برابر ابرقدرتهای جهان در زمان دفاع مقدس بیمه کردند و اجازه ندادند یک وجب از خاک این کشور به دست دشمن بیافتد امروز با صلابت در عرصه دفاع از کشور و اسلام در حال مبارزه و آماده باش هستند از تمامی نیروهای مسلح اعم از سپاه سرافراز، ارتش دلاور و نیروهای انتظامی که حافظ امنیت مملک هستند تشکر و قدردانی می شود.

نماینده مردم بندرعباس با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه اظهار داشت: اعلام آمار فقر و فلاکت برای استان هرمزگان که می تواند قطب اقتصاد کشور باشد زیبنده دولت و مردم نیست. سریعا چاره اندیشی شود. دستور رئیس جمهور در سفر استانی مبنی بر استفاده از نیروها و مدیران بومی توسط صنایع پالایشگاه ها و دستگاه های اجرایی فقط در حد حرف و شعارهای تکراری باقی مانده است. حمایت و اجرایی شدن رویه ملوانی برای مرزنشین ها دراستان های همچون هرمزگان اقدام ضروری و اساسی است. به سازمان برنامه و بودجه دستور دهید اعتبارات سفر دولت به هرمزگان که در تمام ابعاد تعهدایجاد کرده است را سریعا تخصیص و ابلاغ کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: به وزیر بهداشت و درمان تذکر می دهم در تمام پروژه های بیمارستانی به خصوص بیمارستان ۵۳۱ تخته خوابی بندرعباس و تجهیز بیمارستان نیروی دریایی ارتش اقدام کند همچنین از وزیر نیرو در خواست می شود نسبت به شروع و اتمام نیروگاه سیریک و حل مشکلات آب شرب جزیره قشم اقدام شود. سازمان بنادر و دریانوردی نسبت به اتمام مجتمع بندری بندر خمیر و لای روبی اسکله قدیم خمیر اقدام کند.

کد خبر: ۱۵۷٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha