۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
عملیات اجرایی توسعه فاز دوم میدان گازی تنگ‌بیجار ایلام شهریور آغاز می‌شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

عملیات اجرایی توسعه فاز دوم میدان گازی تنگ‌بیجار ایلام شهریور آغاز می‌شود

ایلام- بسطامی، نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: عملیات اجرایی توسعه فاز دوم میدان گازی تنگ‌بیجار ایلام توسط هلدینگ خلیج فارس شهریور آغاز می‌شود.

علی اکبر بسطامی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: پتروشیمی ایلام و پتروشیمی ارغوان گستر ایلام دو شرکت تابعه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در این منطقه هستند.

وی گفت: این دو پتروشیمی نقش مهمی در اقتصاد استان ایلام دارند اما پیشرفت‌های مورد انتظار ما در این دو مجموعه هنوز محقق نشده و مشکلاتی پیش روی آنهاست که امیدواریم با حمایت مالی هلدینگ خلیج فارس، شاهد توسعه و تحقق تولید در ظرفیت اسمی و بهره‌برداری این دو شرکت باشیم.

بسطامی با اشاره مصوبه هیئت دولت در خصوص صنایع پایین دستی در ایلام،‌ گفت: با ایجاد پارک پلی پروپیلن و پیش‌بینی فعالیت ۹۲ شرکت در آن، برای چهار هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به مشکل بیکاری در استان ایلام گفت: به رغم وجود منابع غنی نفت و گاز، متاسفانه بیکاری و رشد آسیب‌های اجتماعی از دغدغه‌های جدی در استان است و امیدواریم با حمایت گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شاهد کاهش بیکاری و رونق اقتصادی در استان باشیم.

بسطامی با اشاره به تفاهم‌نامه توسعه فاز دوم میدان گازی تنگ‌بیجار میان هلدینگ خلیج فارس و شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، گفت: با بهره‌برداری از این طرح که از پایان شهریور ماه عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، مشکل خوراک پتروشیمی ایلام حل می‌شود که موجب برکات فراوانی برای منطقه خواهد شد.

کد خبر: ۱۵۷٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha