۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶
ضرورت برگزاری دوره‌های آموزش فروش و کسب و کار| تضعیف گردشگری آبادان بر معیشت تاثیر منفی می‌گذارد
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی آبادان:

ضرورت برگزاری دوره‌های آموزش فروش و کسب و کار| تضعیف گردشگری آبادان بر معیشت تاثیر منفی می‌گذارد

آبادان- پورکاید، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزش فروش و کسب و کار تاکید کرد.

مجید پورکاید در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: همه جهان در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی اقدامات و کارهای بسیاری انجام داده‌اند و توانسته‌اند از این راه اشتغالزایی و درآمدزایی بالایی داشته باشند و حتی در بعضی از کشورها این درآمدزایی از سایر وزارتخانه‌ها نیز بیشتر بود.

وی، جذب گردشگر و توسعه فرهنگ گردشگری کشور را یکی از این برنامه‌های ارائه شده توسط مسئولان دانست و افزود: اتاق بازرگانی آبادان خواستار توسعه صنعت گردشگری در منطقه است تا یک اشتغالزایی پایداری ایجاد شود.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان، آموزش را یک ضرورت مهم قلمداد کرد و ادامه داد: در همین راستا برای فعالان صنعت گردشگری و صنایع دستی یک دوره آموزشی بازاریابی فروش در اتاق بازرگانی آبادان برگزار شد.

پورکاید توضیح داد: این دوره دو روزه برای فعالان صنعت گردشگری و صنایع دستی به همت اتاق بازرگانی آبادان برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه این نوع آموزش‌ها و دوره‌ها در همه شرکت‌ها و موسسات برگزار می‌شود، اظهار کرد: عرضه محصولات و فروش آنها به صورت الکترونیک در ۶ سال اخیر با ایجاد استارت آپ‌ها شکل گرفته است و در همین راستا علاوه بر دوره آموزشی توسعه کسب و کار دوره‌های بازاریابی فروش و تجارت الکترونیک به صورت جداگانه برای فعالان صنعت گردشگری و صنایع دستی در آبادان آموزش برگزار شد تا بتوانند به راحتی محصولات خود را از این طریق به همه کشور عرضه کنند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان عنوان کرد: بسیاری از کارها به صورت سنتی انجام می‌شود در حالی که می‌توان ده‌ها محصول دیگر در کنار این کار ایجاد کرد مثلا در خصوص حصیر بافی که سابقه دیرینه در آبادان دارد با توجه به پتانسیل‌های موجود در منطقه می‌توان از آنها در بسیاری از زمینه‌ها استفاده حداکثری را برد.

پورکاید تاکید کرد: چنانچه صنعت گردشگری تضعیف شود، میراث فرهنگی و صنایع دستی نیز تضعیف می‌شود؛ اگر گردشگر وارد آبادان نشود یعنی کاهش شدید بازدیدکننده از اماکن میراثی و موزه‌ها. اگر گردشگر وارد آبادان نشود یعنی کاهش شدید فروش صنایع دستی. به همین دلیل است که توسعه صنعت گردشگری آبادان اهمیت زیادی دارد و باید در اولویت باشد.

کد خبر: ۱۵۷٬۶۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha