۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
کشت گل محمدی در اراضی شیبدار شرق گلستان
یک فعال اقتصادی خبرداد؛

کشت گل محمدی در اراضی شیبدار شرق گلستان

گنبدکاووس- دلواری، تولیدکننده گیاهان دارویی با بیان اینکه کشت گل محمدی از نظر اقتصادی برای گلستان بسیار مقرون به صرفه است، گفت: اراضی شیبدار شرق استان ظرفیت کشت و تولید این محصول را دارد.

مریم دلواری در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: کشت گل محمدی از نظر اقتصادی برای گلستان بسیار مقرون به صرفه است بنابراین به نظر می‌رسد کاشت آن در اراضی شیبدار شرق استان ظرفیت مناسبی برای توسعه اقتصادی مردم آن منطقه باشد.

این تولیدکننده گیاهان دارویی با بیان اینکه کشت گل محمدی ابتدای سال ۹۷ در ۱.۵ هکتار از اراضی بخش داشلی برون گنبدکاووس آغاز شد، افزود: نخست امید به بار نشستن این محصول در منطقه دور از انتظار بود اما خوشبختانه تلاش تولیدکنندگان به ثمر نشست.

وی ضمن یادآوری این مطلب که کشت گل محمدی مناسب اراضی شیبدار است، افزود: گلستان دارای ۱۱۰ هکتار اراضی شیبدار است که این زمین‌ها مناسب برای کشت این گیاه هستند.

دلواری خواستار ایجاد صنایع تبدیلی در این حوزه شد و گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و سرمایه گذاری در حوزه سبب توسعه کشت گیاهان داروی از جمله گل محمدی و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان می‌شود.

این تولیدکننده گلستانی با تاکید بر اینکه کشت گل محمدی از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است، اظهار کرد: در این حوزه اگر سرمایه گذاری برای کشت گیاهان دارویی صورت گیرد پیامدهای اقتصادی و زیست محیطی خوبی برای استان خواهد داشت.

کد خبر: ۱۵۷٬۳۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha