۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۴
مقاومت بلوک «لیکا» در حرارت ۱۱۰۰ درجه| بازار به محصولات نوین کم رغبت است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

مقاومت بلوک «لیکا» در حرارت ۱۱۰۰ درجه| بازار به محصولات نوین کم رغبت است

گرگان- محسنی، مدیرعامل شرکت پارس پلات آویژه با اشاره به مقاومت بلوک لیکا در حرارت ۱۱۰۰ درجه، گفت: نوین بودن محصول ما پذیرش آن را در بازار سخت کرده است.

احمد محسنی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: گروه تولیدی صنعتی پارس پلات آویژه سابقه ۱۸ سال فعالیت در گلستان را داشته و زیرمجموعه شرکت «لیکا» تولیدکننده رس منبسط است.

وی افزود: خاک رس طی فرآیندی در کارخانه فرآوری و طی این عمل مواد اولیه ای تحت عنوان سبک دانه تولید شده و این سبک دانه در استان گلستان تبدیل به «بلوک سبک» می شود.

مدیرعامل شرکت پارس پلات آویژه ادامه داد: این بلوک عایق صوتی و حرارتی بوده و با توجه به کنترل مصرف انرژِی و الزام مبحث ۱۹ مقررات ملی در سال ۱۴۰۲ استفاده از آن در صنعت ساختمان ضروری خواهد شد.

محسنی با بیان اینکه تاکنون از این بلوک در بیش از ۷۵۰ پروژه در استان گلستان استفاده شده، تصریح کرد: ما برای صادرات این محصول در حال رایزنی با کشورهای CIS هستیم و پیش از جریاناتی که در افغانستان رخ داده، به کابل ارسال بلوک انجام می شد.

وی در خصوص فعالیت های این شرکت در دوران کرونا، گفت: به دلیل شیوع این بیماری روند احداث ساختمان کًند شد و به دلیل عدم تقاضا، بازار ما هم دچار نوسان شد که به دلیل سابقه ای که در این زمینه داشتیم توانستیم بدون کمترین آسیب از دوران کرونا گذر کنیم.

مدیرعامل شرکت پارس پلات آویژه در رابطه با چالش های دیگر این حوزه اظهارکرد: شاید بزرگترین چالشی که ما با آن روبرو شدیم ناشناخته بودن و نوین بودن محصول ما باشد که باعث شد پذیرش آن در بازار سخت شود.

محسنی ادامه داد: بلوک های لیکا علاوه بر عایق بودن و ذخیره انرژی در برابر آتش هم بسیار مقاوم بوده و تا چهار ساعت در مقابل حرارت ۱۱۰۰ درجه مقاومت می کند که این موضوع این محصول را از دیگر محصولات مشابه متمایز کرده است.

گفتنی است گروه تولیدی صنعتی پارس پلات آویژه سابقه ۱۸ سال فعالیت در استان گلستان را داشته و ۱۰ سال به عنوان تولید کننده بلوک سبک در این استان فعالیت می کند.

کد خبر: ۱۵۷٬۲۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha