۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
تأسیس کمیته حمایت از هسته‌ها و واحدهای فناور نوپا، نوآور و دانش‌بنیان در قشم
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد؛

تأسیس کمیته حمایت از هسته‌ها و واحدهای فناور نوپا، نوآور و دانش‌بنیان در قشم

قشم- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری و نقش‌آفرینی جزیره در تحقق شعار سال، دستور تأسیس کمیته حمایت از هسته‌ها و واحدهای فناور نوپا، نوآور و دانش‌بنیان در قشم صادر شد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد قشم، افشار فتح الهی بیان داشت: به‌منظور اجرایی شدن فرمان مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ به نام "تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین"، کمیته حمایت از هسته‌ها و واحدهای فناور نوپا، نوآور و دانش‌بنیان قشم با استفاده از ظرفیت‌های بومی منطقه و متشکل از اعضای فعال حوزه دانش و فن جزیره تشکیل شد.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم عنوان کرد: هدف اصلی از تشکیل این ستاد نقش‌آفرینی و تأثیرگذاری منطقه آزاد قشم در رشد شرکت‌های دانش‌بنیان، افزایش تولید و اشتغال‌آفرینی در عرصه ملی براساس سیاست‌گذاری‌های دولت مردمی است.

وی افزود: حضور فعال و منسجم، همفکری و همکاری و استفاده از نظرات و پیشنهادات نخبگان و فعالان علمی و اقتصادی به منظور کمک به رشد و ارتقاء فعالیت واحدهای تولیدی و اقتصادی دانش بنیان توأم با افزایش میزان اشتغالزایی جوانان در سطح جزیره، از موضوعات مورد تاکیدبرای تشکیل این کمیته است.

به گزارش بازار، این ستاد متشکل از اعضای نخبه و شخصیت‌های علمی جزیره به همراه مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیانی است که سال‌هاست در این حوزه در قشم فعالیت داشته و دارای تجربه هستند و محمد شریف رنجبر، رییس پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم به عنوان دبیر و کمال بیرامیان، مدیر مرکز بین المللی رشد قشم نیز به عنوان یکی از اعضای اصلی این کمیته انتخاب شده اند.

دستور کار اصلی اعضای این ستاد، احصا مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور، کمک به تسهیل فرآیندهای کاری باهدف رونق تولید و اشتغال در جزیره، کمک به تولید محصول و روان‌سازی چرخه ورود محصولات دانش‌بنیان به بازار مصرف خواهد بود و پارک زیست فناوری خلیج فارس به عنوان مرکز فعالیت این ستاد انتخاب شده است.

کد خبر: ۱۵۷٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha