۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱
۱۳ هزار تن انگور در ایلام برداشت می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام:

۱۳ هزار تن انگور در ایلام برداشت می‌شود

ایلام- عموزاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به آغاز برداشت انگور در استان، گفت: پیش بینی می شود ۱۳ هزار انگور در سطح استان برداشت شود.

آذرنوش عموزاده در گفتگو با بازار اظهار داشت: این روزها زمان برداشت انگور نوبرانه در سطح استان آغاز شده، محصولی که با استفاده از روش های داربستی پربارتر به بار نشسته و کام باغداران را شیرین تر کرده است.

وی افزود: استفاده از روش های نوین آبیاری قطره ای در این تاکستان ها باعث رشد در تولید و صرفه جویی ۷۰ درصدی در مصرف آب شده است.

عموزاده بیان کرد: مصرف آب کم و درآمدزا بودن انگور باعث شده تا باغداران رغبت بیشتری به توسعه سطح زیرکشت این محصول داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام ادامه داد: بیش از یک هزار خانوار کشاورز به طور مستقیم در تاکستان های استان مشغول به کار هستند.

وی گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۳ هزار تن انگور از سطح یک هزار و ۴۰۰ هکتار باغ بارور استان برداشت و روانه بازارهای مصرف سراسر کشور شود.

وی گفت: تولید این محصول باکیفیت آن هم به روش داربستی به برکت آبیاری های قطره ای علاوه بر مدیریت مصرف آب و مبارزه با خشکسالی باعث افزایش تولید در تاکستان های استان نیز شده است.

کد خبر: ۱۵۶٬۸۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha