۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷
آبرسانی به ۴۳۲ روستای گلستان در قالب اعتبارات محرومیت زدایی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

آبرسانی به ۴۳۲ روستای گلستان در قالب اعتبارات محرومیت زدایی

گرگان- حیدریان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان از آبرسانی به ۴۳۲ روستای استان در قالب اعتبارات محرومیت زدایی خبرداد.

ایرج حیدریان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در راستای کاهش هدررفت آب، اصلاح و بازسازی شبکه های توزیع آب شرب در شهرها و روستاهای استان در دستور کار قرار گرفته و با پیگیری های لازم امیدواریم برای این موضوع ردیف ملی اختصاص یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان افزود: با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و معین آن قرارگاه خاتم الانبیا(ص)، بازسازی و نوسازی خط انتقال و شبکه توزیع در روستاهای استان انجام خواهد شد که می تواند در جلوگیری از هدررفت آب شرب موثر باشد.

وی گفت: با امضای قرارداد بین وزارت نیرو و قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع) که با هدف آبرسانی به روستاهای محروم کشور انجام شده، آبرسانی و پایداری آب شرب ۴۳۲ روستای استان آغاز شده است.

حیدریان با اشاره به اینکه آبرسانی به ۴۳۲ روستای استان در قالب طرح بزرگ پروژه های محرومیت زدایی آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در کشور است، ادامه داد: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر شش هزار میلیارد ریال و به منظور رفع تنش آبی و تأمین آب پایدار در سطح روستاهای استان، طی مدت ۳۰ ماه اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان در بخش دیگری از سخنان خود توضیح داد: پتانسیل منابع آب استان دو هزار و ۴۸۵ میلیون متر مکعب بوده که ۵۰ درصد آن سطحی و ۵۰ درصد منابع آب زیرزمینی است و از ۹۴ درصد منابع آب زیرزمینی استفاده می شود.

وی افزود: در طرح جامع آب استان تلفیق منابع آب زیرزمینی و سطحی یکی از اقداماتی است که به لحاظ پدافندی باید اتفاق بیفتد و امیدواریم با برنامه ریزی ها و راهکارهایی که با همکاری شرکت آب منطقه ای در حال برنامه ریزی است، بتوانیم استان را از حالت تک منبعی، خارج کنیم.

کد خبر: ۱۵۶٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha