۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۵
زمین‌های نهضت ملی مسکن اصفهان تا دو سال آینده تامین شد
وزیر راه وشهرسازی:

زمین‌های نهضت ملی مسکن اصفهان تا دو سال آینده تامین شد

اصفهان - قاسمی، وزیر راه وشهرسازی گفت: برای دو سال آینده اصفهان زمین مورد نیاز طرح اقدام ملی مسکن تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، رستم قاسمی شامگاه پنج شنبه با حضور در شورای اداری استان اصفهان که در حاشیه سفر هیئت دولت به این استان برگزار شد، اظهار کرد: برای روکش کردن جاده‌های استان سه هزار میلیارد تومان تخصیص اعتبار شد که منهای آزادراه و بزرگراه‌هاست که از منابع ملی و مشارکتی برای آن استفاده می‌شود که یکی از آن‌ها کمربندی شرق اصفهان است که درحال انجام است.

وی افزود: اصفهان ۱۰ درصد آزادراه‌های کشور را در خود جای داده است که دلیل آن تردد مسافر و توزیع بار در این استان به عنوان یک شاهراه است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای نهضت ملی مسکن حدود ۴۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که حدود ۷۰ درصد آن‌ها پالایش می‌شود لذا باید برای این موصوع در اصفهان اقدام جدی شود.

وی گفت: برای اختصاص شهرک‌ها و زمین‌های نهضت ملی مسکن وقت زیادی گذاشتیم که براساس گزارش‌ها برای دو سال آینده اصفهان زمین موردنیاز تهیه شده است و امیدواریم با اقدام استاندار زمین چهار ساله نیز تامین شود.

عقب‌ماندگی اصفهان در حوزه ساخت مسکن ملی جبران شود
وی ادامه داد: اکنون ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در دست اقدام است اما باید اقدام سریع‌تری برای ساخت مسکن در شهرک‌ها و شهرهای جدید انجام شود. امیدوارم جلسه شورای عالی مسکن به زودی برگزار شود تا عقب‌ماندگی اصفهان در حوزه ساخت جبران شود؛ یکی از اقدامات مورد بررسی در این جلسه برخی زمین‌هایی است که باید مالکیت آن منتقل شود.

تصمیم فوری و جدی دربار قطار سریع السیر تهران - قم
وی به پروژه قطار سریع السیر تهران قم اصفهان اشاره و اضافه کرد: باید درخصوص فاینانس چینی بخش بعدی بازگشایی و تصمیم جدی گرفته شود. طرف چینی برای بخش بعدی نیاز به تعیین تکلیف دارد و در غیر این صورت آنچه تاکنون انجام شده به درد نخورده و چینی‌ها نیز ما را جریمه خواهند کرد.

کد خبر: ۱۵۶٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha