۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
گرانی های اخیر داد مردم را درآورده است
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

گرانی های اخیر داد مردم را درآورده است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: گرانی های اخیر داد مردم را درآورده است، بخشی از گرانی ها تابع شرایط بین المللی است که متاسفانه آن هم درست برای مردم تبیین نشد.

به گزارش بازار، مسعود خاتمی در نشست علنی امروز(چهارشنبه ۲۵ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: جناب آقای رئیس جمهور ۱۰ ماه از آغاز به کار دولت شما گذشته است که در این مدت دستاوردهای قابل توجهی هم داشته اید از جمله مهار همه گیری کرونا، فعال کردن برخی از صنایع تعطیل و نیمه تعطیل، پرداخت دیون به جا مانده از دولت قبل، عضویت در پیمان های بین المللی از جمله پیمان شانگهای و مهمتر از همه تغییر رویکردهای دولت، این دولت به جای تسلیم در برابر کدخدای دهکده جهانی نگاهی متکی به ظرفیت های داخلی و تعامل با سایر کشورهای جهان خصوصا باشگاه ها تحریمی ها دارد، این دولت با حضور میدانی خود درمناطق مختلف نشان داد از جنس مردم است و برای حل مشکلات عزمی جدی دارد.

نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس ادامه داد: همین ویژگی ها باعث شده دلسوزان جریان انقلاب و جبهه مقاومت به دولت شما امید ببندند اما کاستی هایی هم وجود دارد که باید هر چه زودتر تدبیری برای آنها بیاندیشید. پس از حدود ۱۰ ماه از آغاز به کار دولت شما هنوز تعداد زیادی از بانیان وضع موجود عهده دار امور هستند، این موضوع قابل توجیه نیست. بسیاری از مشکلات نتیجه ضعف و بی تدبیری همین مدیران میانی است و روند کند تغییرات در این دولت حل مشکلات را به تعویق انداخته است.

وی تاکید کرد: آقای رئیس جمهور در فسادستیزی شما شکی نیست. یکی از شعارهای راهبردی جنابعالی راه اندازی گشت ارشاد برای مدیران بود که البته هنوز کاملا محقق نشده است. فساد سفره های مردم را کوچک تر کرده و اگر قاطعانه و ملموس با آن مبارزه نکنیم کمر دولت شما را خم خواهد کرد. ساختار رسانه ای دولت شما در جنگ تبلیغاتی امروز ضعیف است که این نقطه ضعف در وقایع اخیر کاملا مشاهده شد.

این نماینده مطرح کرد: گرانی های اخیر داد مردم را درآورده است، بخشی از گرانی ها تابع شرایط بین المللی است که متاسفانه آن هم درست برای مردم تبیین نشد اما بخشی دیگر نتیجه تصمیمات نسنجیده و عدم نظارت کارآمد است که باید فورا و با جدیت در این باره اقدام شود. آقای رئیس جمهور به داد مردم برسید که اگر این دردها درمان نشود چشم اسفندیار دولت شما خواهد شد پس فرصت را غنیمت بشمارید.

نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در بخش دیگر نطق خود گفت: در مورد حوزه انتخابیه خود مطالبی را می گویم برداشت بیش از حد آب های زیر زمینی در گلپایگان موجب بحرانی شدن فرونشست زمین و تشدید پدیده ریزگردها در مناطقی از شهرستان شده است. به وزارت نیرو برای چندمین بار هشدار می دهم هر چه زودتر بازنگری در مجوز تاسیس آب از سد گلپایگان و اختصاص حقابه زیست محیطی این شهرستان را در دستورکار خود قرار دهد. مراکز پاسخگوی ۱۱۰ و ۱۱۵ برای هر شهرستان پیش از این در همان شهرستان مستقر بود اخیرا این اپراتورها را در مراکز استان ها مستقر کرده اند که باعث نارضایتی شدید مردم شد چرا که عدم تسلط فرد پاسخگو به مناطق در ارائه خدمات به موقع اخلال ایجاد کرده و حتی در برخی مواقع باعث تلفات جانی شده است که باید اصلاح شود.

وی تاکید کرد: سد باغکل خوانسار با گذشت ۱۰ سال از بهره برداری در حال حاضر نیاز به رسیدگی دارد بی توجهی به این موضوع هم موج هدر رفتن آب می شود و هم احتمال بروز بحران را افزایش می دهد از وزارت کشور می خواهم از محل منابع مدیریت بحران هر چه زودتر برای این مهم اقدام کند.

این نماینده اظهار داشت: گلپایگان این شهر بزرگ با قدمت کهن هنوز فاقد تاسیسات فاضلاب است و با وجود گذشتن ۱۰ سال از آغاز پروژه تنها ۵ درصد آن پیشرفت کرده از وزارت نیرو می خواهم به حال روند نامناسب این موضوع و تخصیص اعتبار به این پروژه اقدام کند. احداث شهرک صنعتی شهر گلشهر و توسعه شهرک صنعتی خوانسار هر دو پروژه های ضروری برای پیشرفت و اشتغالزایی درمنطقه است که مدتی است گرفتار نظام معیوب بروکراسی در استان شده و معطل مانده اند.

وی گفت: دولت و ادارات استانی باید با رویکرد جهادی و عملیاتی و موضوع تمرکززدایی و رفع موانع دست و پاگیر اداری برای سرمایه گذاران و تولید کنندگان آن را در دستور کار خود قرار دهند. گلپایگان یکی از قطب های صنعت قطعه سازی خودرو به شمار می رود سوء مدیریت خودروسازان و عدم پرداخت به موقع مطالبات باعث مشکلات در کشور شده است که وزیر صمت باید چاره ای بیاندیشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: از وزیر راه می خواهم برای مسیر دسترسی ۱۴ کیلومتری تونل خوانسار تدبیری بیاندیشد. گلپایگان و خوانسار به دلیل سابقه درخشان فرهنگی و مذهبی آثار متعددی تاریخی و باستانی و طبیعت بکر و جذاب خود ظرفیت کم نظیر برای صنعت گردشگری است از وزیر میراث و گردشگری می خواهم زیر ساخت ها و منابع لازم را برای رونق گردشگری در این دو شهرستان فراهم کند.

کد خبر: ۱۵۶٬۴۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha