۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
افزایش تقاضای نفت به بیش از ۱۰۰ میلیون بشکه تا پایان  ۲۰۲۲ | تولید نفت ایران بازهم کمتر شد  
بر اساس گزارش اوپک؛

افزایش تقاضای نفت به بیش از ۱۰۰ میلیون بشکه تا پایان ۲۰۲۲ | تولید نفت ایران بازهم کمتر شد  

تولید نفت ایران نسبت ماه گذشته ۲۱ هزار بشکه کاهش داشته و از ۲.۵۶۵ میلیون به ۲.۵۴۴ بشکه در روز رسیده است. طبق گزارش جدید اوپک، تقاضا در سال ۲۰۲۲ از ۱۰۰ میلیون بشکه در روز بالا می‌رود.

بازار؛ گروه آب و انرژی: سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، دیروز آخرین چشم‌انداز ماهانه خود را منتشر کرد . آنگونه که رویترز در گزارش خود آورده اوپک همچنان اعتقاد دارد که تقاضا تا پایان سال ۲۰۲۲ از سطح پیش از پاندمی بالا می‌زند، هرچند می‌نویسد تهاجم روسیه به اکراین و تحولات مربوط به کووید۱۹ همچنان خطری قابل توجه برای تقاضا است.به زبان عددی اوپک می‌گوید تقاضای نفت تا پایان سال جاری میلادی ۳.۳۶ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا می‌کند و از خوابی که از زمان ۲۰۲۰ به آن فرورفته بیدار خواهد شد. این گزارش در شرایطی منتشر شده که قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش به ۱۲۱ دلار و ۱۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۶ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش ۱۱۸ دلار و ۸۷ سنت معامله می‌شود.

افزایش تقاضا به بیش از ۱۰۰ میلیون بشکه تا پایان  ۲۰۲۲/ تولید نفت ایران بازهم کمتر شد  

در گزارش اوپک آمده «با نگاه به پیش رو، تحولات ژئوپلتیک فعلی و عدم قطعیت حول شیوع دوباره کرونا در نیمه دوم سال همچنان خطری قابل توجه برای احیای سطح تقاضا تا سطح پیش از پاندمی است.»

همچنین فشار تورمی احتمالا باقی می‌ماند و این‌که حل مسائل ژئوپلتیک تا کی به طول می‌انجامد دچار عدم قطعیت بسیار شدید است. با این وجود چشم‌انداز تقاضا برای نیمه دوم سال رسیدن به سطحی مناسب است.

به زبان عددی اوپک معتقد است در کورتر سوم سال تقاضا از ۱۰۰ میلیون بشکه در روز بالا می‌رود و برای سال ۲۰۲۲ به متوسط ۱۰۰.۲۹ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که کمی بالاتر از تقاضای پیش از پاندمی در سال ۲۰۱۹ است.

تولید نفت ایران بر مبنای این گزارش به نسبت ماه گذشته ۲۱ هزار بشکه کاهش داشته است و از ۲.۵۶۵ میلیون به ۲.۵۴۴ بشکه در روز رسیده است.

کد خبر: ۱۵۶٬۴۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha