۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
تامین آب شرب ۵۹ هزار روستایی در قزوین در گرو تزریق اعتبارات است
مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین:

تامین آب شرب ۵۹ هزار روستایی در قزوین در گرو تزریق اعتبارات است

قزوین- مدیرعامل شرکت آبفای قزوین گفت: تامین آب شرب سالم و بهداشتی ۵۹ هزار ساکن ۹۱ روستای استان در انتظار تزریق ۴۶ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرگزاری بازار، داراب بیرنوندی چهارشنبه شب در دیدار با لطف‌الله سیاهکالی مرادی نماینده منتخب مردم قزوین در یازدهمین مجلس شورای اسلامی که در محل شرکت آبفای قزوین برگزار شد، اظهار داشت:  در حال حاضر استان توانسته است خدمت‌رسانی به ۳۱۱ هزار و ۲۴۲  مشترک را در کارنامه خود داشته باشد که از میانگین‌های کشوری بالاتر است.

وی بیان کرد: آب‌رسانی به مناطق روستایی به‌عنوان یکی از اولویت‌های این نهاد در دستور کار جدی قرار گرفت و در حال حاضر بیش از ۵۳ درصد از روستاهای قزوین به آب شرب بهداشتی دسترسی دارند.

مدیرعامل شرکت آبفای قزوین افزود: در حال حاضر تأمین آب شرب به روستاهای استان قزوین توسط ۴۳ مجتمع آب‌رسانی تأمین می‌شود که تنها ۲۳ مجتمع به بهره‌برداری و استفاده کامل رسیده است.

بیرنوندی گفت: ۱۱ مجتمع در دست احداث از سال گذشته آغازشده است که با تزریق ۴۶ میلیارد تومان اعتبار این پروژه‌ها نیز به بهره‌برداری می‌رسد و در تلاشیم تا بتوانیم برای ۸ مجتمع باقیمانده نیز اعتبارات موردنیاز را جذب کنیم.

۲۶ شهر قزوین تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب

مدیرعامل شرکت آبفای قزوین افزود: در حال حاضر ۲۶ شهر استان نیز تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب استان قرار دارند و جمعیتی ۱ میلیون ۱۰۰ هزار نفری از خدمات این نهاد برخوردار می‌شوند

بیروندی گفت: همین گستردگی دایره خدمات موجب شده است تا در قزوین مسئله تأمین آب شرب بهداشتی به‌عنوان یک دغدغه اساسی مطرح باشد، چرا که تمامی نیاز آب شرب استان از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود و خود این ماجرا به کم‌آبی در قزوین دامن زده است.

وی خاطرنشان کرد: سالانه بیش از ۸۲ میلیون مترمکعب آب به‌منظور تأمین آب شرب بداشتی مردم قزوین از چاه‌ها و منابع زیرزمینی برداشت می‌شود که از این میزان ۶۷ میلیون مترمکعب مصرف و مابقی هدر رفت می‌شود.

تکمیل طرح‌های جمع‌آوری پساب قزوین نیازمند ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار

دیرعامل آبفای قزوین عنوان کرد: تأمین این میزان آب از ۱۷۸ چاه آب استان صورت می‌گیرد و سپس طی عبور از یک شبکه انتقال دو هزار و ۲۰۰ کیلومتری به دست مردم می‌رسد.

بیرنوندی با اشاره به نیمه‌کاره باقی ماندن تعدادی از پروژه‌ها به دلیل کمبود اعتبارات بیان کرد: تکمیل طرح‌های جمع‌آوری پساب و تصفیه‌خانه در قزوین به اعتباری ۹۵۰ میلیارد تومانی نیاز دارد.

وی گفت: در حال حاضر ۶۸ مردم جمعیت قزوین با ۲۶۳ هزار مشترک از شبکه فاضلاب استان استفاده می‌کنند که شش تصفیه‌خانه وظیفه تصفیه این حجم از فاضلاب را بر عهده دارد.

۷ طرح آب‌رسانی مهم قزوین نیمه‌کاره است

مدیرعامل آب و فاضلاب استان قزوین تصریح کرد: همچنین هفت طرح آب‌رسانی مهم در قزوین نیز به دلیل کمبود اعتبارات نیمه‌کاره باقی‌مانده است.

بیرنوندی عنوان کرد: تکمیل تصفیه‌خانه‌های نیمه‌تمام، تأمین آب شرب بهداشتی قزوین، محمدیه، مهرگان و تکمیل مجتمع‌های روستایی از اهم این طرح‌ها است که اجرای آن ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی گفت: تصفیه‌خانه آبیک، شریفیه و شال از این پروژه‌های نیمه‌تمام است که تکمیل آن می‌تواند اتفاقات خوبی در این حوزه برای استان قزوین رقم بزند.

کد خبر: ۱۵٬۶۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha