۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
۱۵ درصد کل چک‌های مبادله در سال گذشته چک تضمین شده بوده است
سخنگوی اجرای قانون جدید چک:

۱۵ درصد کل چک‌های مبادله در سال گذشته چک تضمین شده بوده است

سخنگوی اجرای قانون جدید چک گفت:حجم چک‌های مبادله شده در سامانه چکاوک در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۷۰۰ هزار میلیارد تومان بوده که ۴ هزار میلیارد تومان آن متعلق به چک‌های تضمین شده است.

به گزارش بازار، آمنه نادعلی زاده در خصوص اهمیت چک‌های تضمین شده در سیستم بانکی گفت: به لحاظ اهمیت، تعداد چک‌های تضمین شده در سال ۱۴۰۰ حدود یک درصد چک‌های عادی و حدود ۱۵ درصد مبلغ چک‌های مبادله شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در گذشته چک‌های تضمین شده مجهز به شناسه صیادی نبود امکان استعلام آن‌ها نیز وجود نداشت و گیرنده چک باید برای استعلام به بانک صادر کننده چک تضمینی مراجعه می‌کرد، اما در حال حاضر گیرنده می‌تواند با توجه به شناسه صیادی و ثبت این شناسه در سامانه صیاد از صحت چک اطمینان حاصل کند.

وی در خصوص روش استعلام چکه تضمین شده گفت: یکی از این روش‌های استعلام مراجعه به وبسایت بانک مرکزی است که افراد می‌توانند با مراجعه به تب قانون جدید چک و با کلیک بر روی سرویس استعلامی چک، بر اساس اقوام اطلاعاتی جدید با وارد کردن شناسه صیادی، تاریخ سررسید، کد ملی گیرنده و وارد کردن مبلغ چک، به صورت سریع متوجه ثبت و یا عدم ثبت چک تضمین شده شوند.

نادعلی زاده ادامه داد: افراد همچنین می‌تواند با ارسال یک پیامک بدون متن به شماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱، از روش‌های استعلام گیری آگاه شوند.

سخنگوی اجرای قانون جدید چک افزود: افراد همچنین می‌توانند از طریق درگاه‌های اینترنتی مثل اینترنت بانک، همراه بانک، برنامک‌های موبایلی و خودپرداز بانک‌ها از صحت چک تضمین شده مطلع شود.

کد خبر: ۱۵۶٬۰۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha