۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
سود دهی مستمر بهساز کاشانه تهران در بازار سرمایه| هدف گذاری برای کسب سود ۸۰۰ میلیارد تومانی در ۱۴۰۱
عضو هیئت مدیره بهساز کاشانه تهران مطرح کرد

سود دهی مستمر بهساز کاشانه تهران در بازار سرمایه| هدف گذاری برای کسب سود ۸۰۰ میلیارد تومانی در ۱۴۰۱

خورشیدی، عضو هیئت مدیره بهساز کاشانه تهران به بازار با اشاره به اینکه از سال ۹۹ روند سود دهی شرکت به صورت مستمر ادامه دارد، گفت: برای امسال سود ۸۰۰ میلیارد تومانی پیش بینی کرده ایم.

بازار؛ گروه بورس: گروه توسعه ساختمان تدبیر با دو شرکت بورسی خود از جمله شرکت های توسعه و عمران امید با نماد ثامید و بهساز کاشانه تهران با نماد ثبهساز در گروه بورس ساختمان توانسته اند رتبه های برتر نخست و دوم را به ترتیب کسب کنند؛ موضوعی که به دنبال برنامه ریزی، هدف گذاری های کوتاه مدت و بلند مدت این مجموعه ها محقق شده و سبب این شده که نماد این دو شرکت تازه نفس حاضر در بورس با اقبال خوبی از سوی سرمایه گذاران مواجه شود.

این نیز درحالی است که هر دو شرکت در بازده ای از زمان به بورس ورود کردند که بازار سرمایه شرایط چندان مناسبی نداشت و اغلب سهم ها در حال ریزش بودند و برخی سیاست گذاری های مسئولان نیز به کاهش اعتماد مردم به این بازار دامن زده بود. با این حال ثامید و بهساز کاشانه تهران توانستند حتی در همین وضعیت هم توجه سرمایه گذاران را با جلوتر بودن از برنامه های سود دهی به خود جلب کنند.

در این رابطه علی اصغر خورشیدی، عضو هیئت مدیره شرکت بهساز کاشانه تهران در گفت و گو با بازار توضیحات بیشتری در خصوص عملکرد آینده این شرکت ارائه می دهد که می تواند چراغ راهی برای سرمایه گذاران و انگیزه ای برای دیگر گروه های ساختمانی بورسی باشد.

هر سال نسبت به سال قبل حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش عملکردی داریم که این موفقیت به دنبال برنامه ریزی دقیقی که در شرکت انجام می شود است

* بعد از دو سال هنوز سرمایه گذاران اعتماد خود به بازار سرمایه اعتماد را به دست نیاورده اند و همچنان شاهد این وجود نگرانی در این حوزه هستیم؛ بفرمایید برای افزایش اعتماد و تضمین سود دهی نماد ثبهساز چه برنامه هایی در دست دارید؟
در مورد نحوه عملکرد آتی شرکت بهساز کاشانه تهران که منتهی به سود دهی نماد آن در بازار سرمایه می شود به صورت شفاف در مجمع سالانه شرکت با سرمایه گذاران صحبت کردیم و در خصوص تمام برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شرکت به صورت شفاف توضیح دادیم و روشنگری کردیم.

بنابراین همانطور که در مجمع سالانه در مورد برنامه ها توضیح دادیم یک برنامه بلند مدت پنج ساله را طرح ریزی کرده ایم که مشخص می کند در کجا قرار داریم و قرار است به کجا برویم که همین شفاف سازی ها بستر اعتماد سازی مناسبی برای سرمایه گذاران است.

این برنامه را هم در سامانه کدال و امید نامه از سال ۹۹ قرار داده ایم و سهام داران جدید نیز می توانند با بررسی آن در خصوص روند فعالیت های شرکت اطلاعات کسب کنند. همانطور که اشاره کردم هر سال نسبت به سال قبل حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش عملکردی داریم که این موفقیت نیز به دنبال برنامه ریزی دقیقی که در شرکت انجام می شود است.

همین حالا دو پروژه بزرگ ونک به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان و سنگر که در حدود ۷۵۰ میلیارد تومان ارزش دارد را در دست داریم که تکمیل همین طرح ها می تواند یک واکنش تازه ای را در بازار به وجود بیاورد

* در خصوص برنامه پنج ساله ای که در دست دارید و قرار است شرکت بهساز کاشانه تهران را در مسیر سوددهی حفظ کند توضیح بیشتری بفرمایید. قرار است طی این پنج سال چه اقداماتی انجام دهید که نماد ثبهساز همچنان به عنوان نمادهای برتر گروه بورس ساختمان باقی بماند؟
همین حالا دو پروژه بزرگ ونک به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان و سنگر که در حدود ۷۵۰ میلیارد تومان ارزش دارد را در دست داریم. تکمیل همین طرح ها می تواند یک واکنش تازه ای را در بازار به وجود بیاورد. در این رابطه نیز تمام اعضای شرکت دست به دست هم داده اند که برنامه ریزی ها و خواسته های به حق سرمایه گذاران را محقق کنند. البته در این بین نباید این نکته را فراموش کرد که شاخص ها در بازار سرمایه طی هفته های گذشته چندان وضعیت مطلوبی نداشته اند و وضعیت بازار قرمز بوده است.

بنابراین وضعیت کلی بازار سرمایه خارج از اختیار یک شرکت و دو شرکت است. برای نمونه بهساز کاشانه تهران به رغم اینکه برنامه بودجه ای خوبی در نظر گرفته اما گاهی اوقات، اقبال بازار به سمتی است که سهم ها کمی نزولی می شوند که این موضوع هم فقط مختص به ما نیست.

بنابراین از طریق رسانه بازار این موضوع را به سهام داران اعلام می کنم که این موضوع را دقیقا در نظر بگیرند که تمام اعضای بهساز کاشانه تهران تمام تلاش شان را می کنند تا زمین هایی که خریداری می کنند توجیه اقتصادی داشته باشد تا هم منافع شرکت، هم منافع سهام داران عمده و خرد لحاظ شود.

همانطور که اشاره کردم توجه ویژه ای به سهام داران خرد داریم؛ چرا که اغلب آن ها جزو گروه اقشار کم درآمد تر هستند و تمام نگاه اصلی شرکت به این قشر است که تاکنون هم روند فعالیت و حضور شرکت بازار سرمایه راضی بوده اند.

سود عملیاتی شرکت بهساز کاشانه تهران از سال ۹۹ تاکنون به صورت پلکانی در حال افزایش است؛ برای مثال سال ۹۹ سود شرکت ۱۶۰ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰ این عدد به ۴۶۰ میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین بر اساس روند موفق شرکت و پیش بینی ای که انجام داده ایم تا پایان سال جاری نیز ۸۰۰ میلیارد تومان سود عملیاتی برای شرکت ثبت می شود

* از زمان ورود بهساز کاشانه تهران در بازار سرمایه زمان زیادی نمی گذرد بفرمایید طی این سال ها چه روندی داشته اید؟
سود عملیاتی شرکت بهساز کاشانه تهران از سال ۹۹ تاکنون به صورت پلکانی در حال افزایش است؛ برای مثال سال ۹۹ سود شرکت ۱۶۰ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰ این عدد به ۴۶۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

همچنین بر اساس روند موفق شرکت و پیش بینی ای که انجام داده ایم به نظر می رسد تا پایان سال جاری نیز ۸۰۰ میلیارد تومان سود عملیاتی برای شرکت ثبت شود. البته این مهم در گرو تحقق دو پروژه ونک و سنگر است که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال این موضوع محقق می شود.

* در حال حاضر چه چالشی پیش روی شرکت بهساز کاشانه تهران به عنوان یک مجموعه حاضر در بازار سرمایه وجود دارد؟
مهمترین چالشی که با آن مواجه هستیم بحث رکود و تورم است که از یک طرف شاهد افزایش قیمت ها و از سوی دیگر نبود خریدار در بازار مسکن است؛ چرا که توان مالی مردم برای خرید و فروش مسکن کاهش یافته است.

همچنین افرادی که از توانایی مالی مناسبی برخوردار هستند نیز به بازارهای دیگر ورود کرده اند و چندان رغبتی به سرمایه گذاری در ملک ندارند. با این حال و با توجه به جراحی اقتصادی دولت و برنامه هایی که مسئولان در این حوزه دارند امید داریم که شرایط بهبود یابد.

کد خبر: ۱۵۵٬۹۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha