۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۶
مالیات بر عایدی نسخه نهایی رشد فعالیت‌های مولد اقتصای
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد

مالیات بر عایدی نسخه نهایی رشد فعالیت‌های مولد اقتصای

در صورتی که طرح مالیات برعایدی سرمایه به خوبی اجرا شود، یک مدل مالیاتی استاندارد و موثر را در کشور پیاده‌سازی می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در رابطه با تاثیرات مثبت طرح مالیات برعایدی سرمایه گفت: مالیات برعایدی سرمایه یک مالیات استاندارد بین المللی است که تمام کشورها از آن برای جلوگیری از سوداگری‌های غیر مولد استفاده می‌کنند. سرمایه از این طریق به طرف سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های مولد اقتصای هدایت می‌شود. به این معنا، جای اینکه مردم دنبال خرید و فروش کالاهایی روند که هیچ نفعی برای اقتصاد ندارد و سوداگری به حساب می‌آید، کار تولید را در اولویت قرار می‌دهند.

علیرضا شهبازی در این خصوص افزود: طرح مالیات برعایدی سرمایه امتحان خود را در دنیا پس داده، بنابراین در صورتی که به خوبی اجرا شود و در حین اجرا به مشکل برنخورد، یک مدل مالیاتی استاندارد و موثر در کشور پیاده می‌شود.

سرمایه‌های غیر مولد باید وارد چرخه اقتصادی کشور شود
وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در راستای تصمیمات و قوانینی که ظرف دو سال گذشته در رابطه با اصلاح ساختار مالیاتی انجام شده، اقدامات خوبی صورت داده است گفت: مجموع نظام، دولت، قوای مقننه، مجریه و قضائیه در مورد مالیات باید در مردم اعتماد ایجاد کنند زیرا اعتماد در این زمینه وجود ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر مردم بدانند که با آنها صادقانه برخورد شده و عملکرد درست وجود داشته است به این نحو که مالیات از افرادی که باید مالیات پرداخت کنند اخذ می‌شود دوباره اعتماد به مردم بازمی‌گردد.

وی گفت: نحوه ارتباط و اعتماد بین مودیان مالیاتی و مسئولان سازمان امور مالیاتی بسیار مهم است. قوانین در این حوزه باید کاملا اجرا شود. متاسفانه به دلیل عدم مطلوبیت در اجرای قوانین اعتماد از مردم سلب شده و برخی قصد دارند از هر راهی برای دور زدن قانون و فرار سوء استفاده کنند.

به گفته این نماینده مجلس؛ باید به نحوی عمل کرد تا مودیان مالیاتی با رعایت قوانین، مالیات خود را پرداخت کنند و عملکرد آنها در طول سالیان کاملا بررسی شود.

شهبازی گفت: برخی بی اعتمادی‌ها باعث شده تا مردم سرمایه‌های خود را به ارز و طلا و سکه تبدیل کرده و در منزل نگهداری کنند در صورتی که با جلب اعتماد مردم می‌توان سرمایه‌های غیر مولد را وارد چرخه اقتصادی کشور کرد.

کد خبر: ۱۵۵٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha