۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
موردی از تب کریمه کنگو در گلستان گزارش نشده است
مدیرکل دامپزشکی گلستان:

موردی از تب کریمه کنگو در گلستان گزارش نشده است

گرگان- محرابی، مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: هیچ گونه نشانه ای از بیماری تب کریمه کنگو در گلستان گزارش نشده اما برای اینکه مردم در این خصوص با مشکلی مواجه نشوند از فروشگاه های مجاز، گوشت خریداری کنند.

غلامرضا محرابی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با شروع فصل گرما بیماری تب کریمه کنگو در برخی استان ها دیده شده اما تاکنون گزارشی در خصوص وجود این بیماری در گلستان گزارش نشده است.

مدیرکل دامپزشکی گلستان با اشاره به اینکه این بیماری بر روی دام هیچ گونه نشانه بالینی ندارد، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم از وقوع این بیماری و گسترش آن جلوگیری کنیم در فصل های گرم سال نظارت ها را در این حوزه افزایش می دهیم.

محرابی ادامه داد: نظارت های بهداشتی در کشتارگاه های دام استان شامل معاینه بالینی پیش از کشتار دام، نظارت صحیح بر مراحل نگهداری لاشه در پیش سردکن (دمای دو تا چهار درجه سانتی گراد) نظارت بر خودروهای حمل لاشه و انتقال به مراکز عرضه تشدید شده است.

مدیرکل دامپزشکی گلستان تشدید نظارت های بهداشتی در مبادی ورودی استان و پست های قرنطینه برای جلوگیری از ورود دام های فاقد مجوز را از دیگر اقدامات پیشگیرانه این دستگاه برشمرد.

وی گفت: کنترل دام های دارای شناسنامه، سمپاشی میادین دام و خودروهای حمل دام زنده، تشدید نظارت های بهداشتی بر اماکن عرضه فرآورده های خام دامی به لحاظ شناسایی دام های کشتاری غیر مجاز از دیگر برنامه های ادره کل دامپزشکی گلستان به شمار می رود.

محرابی ضمن یادآوری اینکه با متخلفین و افرادی که ذبح غیر مجاز و خارج از کشتارگاه انجام می دهند به صورت جدی برخورد می شود، افزود: جهت پیشگیری از این بیماری برای دامداران، قصابان و افرادی که در کشتارگاه ها دام ذبح انجام می دهند، آموزش های لازم داده شده است.

کد خبر: ۱۵۵٬۷۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha