۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵
رشد قیمت تولیدکننده چین در ماه می کاهش یافت

رشد قیمت تولیدکننده چین در ماه می کاهش یافت

دفتر ملی آمار چین (NBS) اعلام کرد که شاخص قیمت تولیدکننده چین (PPI) که هزینه‌های کالاها را از در کارخانه اندازه‌گیری می‌کند، در ماه می ۶.۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.

به گزارش بازار، به صورت ماهانه، شاخص قیمت تولیدکننده چین در ماه می ۰.۱ درصد افزایش یافت، در حالی که در ماه آوریل ۰.۶ درصد افزایش داشت. به گفته یک متخصص آمار، هر دو نرخ رشد ماهانه و سالانه به لطف هماهنگی مؤثر کنترل اپیدمی، توسعه اقتصادی و اجتماعی و اقدامات برای اطمینان از زنجیره‌های صنعتی و تامین پایدار، به کاهش خود ادامه دادند.

داده‌های دفتر ملی آمار نشان داد که بین ۴۰ بخش صنعتی مورد بررسی، ۳۷ بخش در ماه می رشد قیمت داشته‌اند. صنعت معدن و شستشوی زغال سنگ در ماه می شاهد افزایش ۳۷.۲ درصدی PPI در مقایسه با سال گذشته بود که نسبت به ماه آوریل ۱۶.۲ واحد درصد کاهش یافت. شاخص قیمت تولیدکننده صنعت تولید و عرضه گاز در ماه می ۲۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و نسبت به ماه آوریل ۱.۳ واحد درصد افزایش یافت. بر اساس این گزارش، اثر انتقالی تغییرات قیمت در سال گذشته حدود ۴.۱ واحد درصد در رشد PPI سالانه در ماه می نقش داشته است. داده های روز جمعه هم نشان داد که شاخص قیمت مصرف کننده چین که معیار اصلی تورم است، در ماه می ۲.۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.

کد خبر: ۱۵۵٬۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha