۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
صادرات سنگ های قیمتی بسیار سختگیرانه است
یک فعال اقتصادی:

صادرات سنگ های قیمتی بسیار سختگیرانه است

گرگان- براتیان، مدیر موزه تخصصی سنگ، گوهر و جواهرات شمال کشور گفت: صادرات سنگ های قیمتی و گوهر به دلیل عدم شناخت مسئولان از این حوزه بسیار سختگیرانه است.

مصطفی براتیان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به اینکه مسئولان شناختی از علم زمین شناسی ندارند، صادرات و واردات در این حوزه بسیار سخت گیرانه است.

مدیر موزه تخصصی سنگ، گوهر و جواهرات شمال کشور ادامه داد: متاسفانه در سال ۹۷ واردات خام سنگ های قیمتی ممنوع شد، در حالی که هیچ کجای دنیا واردات محصولات خام ممنوع نیست و همین موارد باعث شده تا ما در این حوزه با چالش های زیادی روبه رو باشیم.

این فعال اقتصادی در حوزه سنگ های قیمتی، تراش سنگ را یکی از پردرآمد ترین شغل های دنیا دانست و تصریح کرد: آموزش شناخت انواع سنگ های قیمتی و تراش آن یک شغل پردرآمد به خصوص برای کشورهایی که هیچ منبع درآمدی از نفت و گاز ندارند، به شمار می رود.

وی با بیان اینکه تنها با فعالیت در این بخش می توان برای کشور ارزآوری داشت، افزود: در ایران برای توسعه این فعالیت با مشکلات جدی روبه رو بودم و همه اینها سبب شد تا آنگونه که باید نتوانیم به اهداف خود برسیم.

این فعال اقتصادی در حوزه سنگ و گوهر یادآور شد: اگر مشکلات این بخش و موانع صادرات آن محدود شود، بخش عمده ای از جامعه بیکار می توانند مشغول به کار شوند.

وی با بیان اینکه دریافت مجوز صادرات محصولات این حوزه دست کم سه ماه طول خواهد کشید، گفت: امروزه در همه کشورهای دنیا صادرات و واردات در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود اما در کشور ما این پروسه بسیار طولانی است و گاهی سبب می شود که یک صادر کننده برای اینکه زمان را از دست ندهد از طریق قاچاق کالای خود را به شرکای تجاری خود برساند.

کد خبر: ۱۵۵٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha