۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
کمبود و گرانی مواد اولیه مشکل عمده شیرینی فروشان
فیلم استان‌ها؛

کمبود و گرانی مواد اولیه مشکل عمده شیرینی فروشان

اردبیل- فروشنده شیرینی‌های سوغاتی گفت: شکر، روغن، تخم مرغ و...، مواد اصلی تولید شیرینی های سوغات کرمانشاه است که در شرایط فعلی تهیه این اقلام به سختی انجام می‌شود.

آزاد مرادی در حاشیه حضور در نمایشگاه اردبیل در گفتگو با خبرنگار بازار، نان برنجی، نان خرمایی، کاک و...، را از سوغاتی های کرمانشاه عنوان کرد و گفت: تولیدکنندگان شیرینی در کرمانشاه در بحث کارگاهی قوی هستند اما تهیه مواد اولیه به سختی انجام می شود.

تولیدکننده و فروشنده شیرینی های سوغاتی اظهار کرد: شکر، روغن، تخم مرغ و...، مواد اصلی تولید شیرینی های سوغات کرمانشاه هست که در شرایط فعلی تهیه این اقلام به سختی انجام می شود.

وی تصریح کرد: سهمیه ای هم که به صورت ماهانه به تولیدکنندگان شیرینی تعلق می گیرد تنها برای یک یا دو روز کفافدمی کند.

مرادی افزود: ما قبلا برای تهیه روغن بصورت حلبی ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومان هزینه می کردیم که در شرایط فعلی باید دو یا سه برابر قیمت فعلی هزینه شود.

تولیدکننده شیرنی اظهار کرد: برای تهیه شیرنی های کرمانشاه بیشتر از آرد برنج ایرانی استفاده می شود که در حال حاضر قیمت برنج بسیار گران شده است.

وی بابیان اینکه سوغات هر شهر نمادی از فرهنگ آن شهر است گفت: متاسفانه به دنبال گرانی های اخیر، ۸۰ درصد کارگاه های تولید شیرینی در کرمانشاه تعطیل شده اند.

کد خبر: ۱۵۵٬۴۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha