۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
۷گام معجزه آسا برای افزایش فروش

۷گام معجزه آسا برای افزایش فروش

تنها فکر و تمرکز هر فروشنده‌ای روی موضوع فروش و افزایش آن است.

به گزارش بازار، تنها فکر و تمرکز هر فروشنده‌ای روی موضوع فروش و افزایش آن است. همه‌ی ما می‌دانیم که نیازی به بررسی و اثبات اهمیت موضوع فروش نیست. افزایش فروش تنها خواسته صاحبین کار و کسب است. ما در این مقاله، علاوه بر ساخت فروشگاه اینترنتی، ۷ گام دیگر برای افزایش فروش را بررسی کرده‌ایم. ۷ راهکاری که با استفاده درست از آن‌ها، می‌توانید فروش‌تان را افزایش دهید.

چگونه بیشتر بفروشیم؟

در این مقاله، نمی‌خواهیم برای افزایش فروش حرف کلیشه‌ای بزنیم و یک نسخه را برای همه به صورت یکسان پیشنهاد بدهیم. تجربه نشان داده، که فارغ از نوع محصول یا سایز کسب و کار شما، این هفت گام با در نظر گرفتن منابع مالی و نیروی انسانی برای هر فروشنده‌ای قابل بررسی و اجرا است.

زمانی‌که مقصد مشخص نیست، مسیر رسیدن دشوار است.

گام اول، تعیین اهداف فروش

اولین مرحله برای شروع برنامه ریزی فروش و افزایش آن، تعیین اهداف فروش هست. تعیین اهداف به‌درستی و به‌صورت واقع‌گرایانه، منجر به داشتن انگیزه و طی کردن روند صعودی در کاروکسب‌ خواهد شد.

تعیین اهداف باید به‌صورت مستمر برنامه‌ریزی و اجرا شود. به این معنا که به‌صورت دوره ۱ یا ۳ ماهه اهداف، مورد ارزیابی (در گام ششم بررسی می‌شود.) قرار بگیرند و در صورت نیاز تغییر پیدا کنند.

با تعیین هدف درست این امکان را خواهید داشت تا کسب و کارتان را روز به روز توسعه دهید. به عنوان مثال، می‌توانید هدف خود را برای ۵۰ میلیون تومان فروش در ۳ ماه بگذارید و با رصدهای در بازه دو هفته‌ای، می‌توانید هدفتان را مدیریت کنید.

۷گام معجزه آسا برای افزایش فروش

گام دوم، برنامه ریزی

برنامه ریزی برای افزایش فروش، حائز اهمیت زیادی است. فرایندی که در آن پیش‌بینی فروش، مدیریت اهداف و... صورت می‌گیرد. مشخص شدن تاکتیک و استراتژی فروش در این مرحله صورت می‌گیرد. در این مرحله تخصیص بودجه و برنامه‌ریزی تبلیغات جهت افزایش فروش به روند رشد کمک خواهد کرد.

برنامه ریزی برای مشخص کردن فازهای پیش‌رو در جهت انجام کار های مختلف و سپردن وظایف به اشخاص مورد نظر است.

گام سوم، شناخت مخاطب

شناخت مخاطب یا همان پرسونای مشتری از مهم‌ترین فرآیندها جهت تشخیص مخاطب و برنامه ریزی برای فروش است. با استفاده از تکنیک‌های بررسی رفتار مصرف کننده و با شناخت درست از پرسونای مشتری، به راحتی می‌توان خواسته‌ی مشتریانتان را شناسایی و محصول مورد نیازشان را در دسترسشان قرار داد.

پس از شناخت و تشخیص نقاط ضعف مشتری رو می‌شناسید و این امکان را خواهید داشت که مشتریانتان را بهتر از خودشان بشناسید.

برای این‌که بدانید پرسونای مشتری و یا شناخت مخاطب به چه صورت شکل می‌گیرد، بر روی پرسونا چیست کلیک کنید.

گام چهارم، ایجاد بستر فروش

ایجاد بستر فروش به دو صورت قابل بررسی است، علاوه بر فروش به ‌صورت فیزیکی یا حضوری، فروش اینترنتی و آنلاین نیز به شما برای افزایش فروش کمک خواهد کرد. پس از شیوع کووید-۱۹، فروش اینترنتی و آنلاین جایگزین مناسبی برای فروش به صورت سنتی و صرفا فیزیکی و حضوری بود. در بستر اینترنت و فضای مجازی، امکان دسترسی به تعداد بیشتری از مخاطب بدون محدودیت زمان و مکان برای فروشندگان فراهم شده است.

شما می‌توانید با فروشگاه ساز بیدُک فروشگاه اینترنتی‌تان را راه‌اندازی کنید تیم راهبری مشتری بیدُک، شما را در مسیر افزایش فروش همراهی خواهند کرد.

گام پنجم، استفاده از کانال‌های فروش

کانال‌های زیادی هستند که بتوانید با استفاده از آن‌ها افزایش فروش داشته باشید. همان‌طور که اشاره کردیم، ساخت فروشگاه اینترنتی در راستای استفاده از کانال‌های فروش می‌تواند شما را چند گام جلوتر پیش ببرد.

روش‌های دیگری هم در جهت ساخت بستر فروش وجود دارد. روش‌هایی از جمله فروش سنتی، دراپ شیپینگ (Drop Shipping)، شبکه‌های اجتماعی و... اما هیچ‌کدام به اندازه فروشگاه اینترنتی دسترسی آسان کاربری و آسودگی در فروش را ندارد.

برای این‌که درباره کانال‌های فروش و نحوه استفاده از آن‌ها در راستای افزایش فروش را بدانید، بر روی کانال‌های فروشکلیک کنید.

گام ششم، سنجش (ارزیابی)

پس از انجام گام‌های قبلی، نوبت به ارزیابی مراحل و نتیجه آن‌ها می‌رسد. برای اطمینان از درستی اقدامات انجام شده یکی از راه‌های پیشنهادی، بررسی و سنجش اقدامات انجام شده با معیارهای از پیش تعیین شده است.

شاخص‌هایی مانند تعداد ورودی‌ها، تعداد سفارش، تعداد سبدهای ایجاد شده، بررسی فروش بیشترین محصول فروخته شده و... از پارامترهای موجود جهت سنجش آن‌ها است.

گام هفتم، بازگشت مشتری

آخرین گامی که باید انجام دهید و مهم‌ترین آن‌ها در این ۷ گام است، بازگشت مشتری هست. با بازگشت مشتری فواید بسیار زیادی برای افزایش فروش شما به وجود می‌آید.

مهم‌ترین بخش در این گام مشتری‌مداری است. هر فروشنده‌ای باید این مهم را در همواره در مسیر و استراتژی فروش خود در نظر بگیرد و برای آن برنامه ریزی دقیق داشته باشد. جلب رضایت مشتری در مسیر خرید و حتی پس از خرید می‌تواند منجر به بازگشت مشتری برای تکرار خرید و بهتر از آن معرفی فروشگاه ما به دوستان و آشنایان و توصیه به آن‌ها باشد.

فروشگاه ساز بیدُک، همراه شما در راه افزایش فروش

فروشگاه ساز بیدُک برای هر فروشگاه اینترنتی‌ای که ساخته می‌شود، راهبر اختصاصی در نظر می‌گیرد. راهبر، وظایفی همچون همراهی در کنارشما برای پیشبرد این ۷ گام با فروشگاه، بررسی و آنالیز فروشگاه و... را انجام می‌دهد. در صورتی که از مسیر و راه افزایش فروش خارج شده باشید، به شما کمک می‌کند تا به مسیر برگردید و افزایش فروش داشته باشید.

منبع: https://www.bdok.ir

کد خبر: ۱۵۵٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha