۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
کاهش قیمت «بیت کوین» مقطعی است
پیش بینی قیمت ارزهای مجازی در گفتگو با «بازار» :

کاهش قیمت «بیت کوین» مقطعی است

یک کارشناس اقتصاد فضای مجازی و رمز ارز گفت: کاهش قیمت بیت کوین در شرایطی که کرونا اقتصاد دنیا را به هم ریخته مقطعی است و با توجه به ورود دنیا به استفاده از خرید های اینترنتی در کنار کاهش پاداش استخراج این نوع ارزها، قیمت بیت کوین در آینده افزایشی خواهد شد.

محسن رضایی صدرآبادی در گفتگو با «بازار» نوسان قیمت ارزهای مجازی را ناشی از تحول بازارهای جهان در پی شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: سقوط بورسهای جهانی، کاهش شدید قیمت نفت و نیر عدم تحرک تجارت های جهانی بر کاهش قیمت بیت کوین نیز تاثیر گذاشته  و این در حالی است که با مهار این بحران، قیمت ارزهای مجازی دوباره سیر صعودی را در پیش می گیرند.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که قیمت نفت در بازارهای جهانی به شدت کاهش یافته  و از طرفی آمریکا به تعهدات خود در خرید نفت از عربستان عمل نکرده است، بنابراین کاهش قیمت نفت نیز مقطعی بوده و با افزایش قیمت این کالای مهم اقتصادی، سایر بازار ها چون بازار بیت کوین نیز بر مدار رشد قیمت قرار خواهند گرفت.

این کارشناس خبره اقتصاد ارزهای مجازی تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشورهای جهان انتظار این بود که قیمت بیت کوین نیز به شدت کاهش یابد اما این گونه نشد و کرونا توانست فقط ۳۰ درصد قیمت این نوع ارز مجازی (از ۹ هزار دلار به ۷ هزاردلار) را کاهش دهد.

رضایی صدرآبادی تصریح کرد: با افزایش فعالیت های اقتصادی بخصوص خرید های اینترنتی و الکترونیکی به صورت مجازی، بازار بیت کوین در آینده نزدیک شکوفا خواهد شد.

گفتنی است؛ با سقوط قیمت نفت، ارزش بیت کوین هم به ۶۸۲۰ دلار رسیده و از محدوده ۷۲۰۰ دلار پایین آمده است. کاهش ارزش بیت کوین احتمالاً با سقوط بازار سهام ارتباط دارد که آن هم به طور مستقیم یا غیر مستقیم تحت تاثیر قیمت نفت است.

کد خبر: ۱۵٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha