۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۶
ضرورت توجه ویژه به اصل مالکیت در طرح کنترل اجاره بها
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

ضرورت توجه ویژه به اصل مالکیت در طرح کنترل اجاره بها

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از نقدها و مشکلاتی که به طرح کنترل و سازماندهی اجاره بها وارد است این است که باید به اصل مالکیت افراد احترام بگذاریم و با ساختاری حرکت کنیم که مشکلی پیش نیاید.

به گزارش بازار، عبد الجلال ایری در تشریح طرح کنترل و سازماندهی اجاره بهاء اظهار داشت: با توجه به مباحثی که به لحاظ زیر ساختی و به دلیل عدم تامین مسکن در طی سال‌های قبل رخ داد و با توجه به اینکه طی ۸ سال با کاهش ساخت و ساز مواجه بودیم و انباشت تقاضاها و نیازهای تامین نشده مسکن صورت گرفت، متعاقباً نیاز به تامین مسکن را افزایش داده است. از طرفی در شرایط کرونایی کشور با توجه به مصوبه ستاد کرونا و رعایت مسئله بهداشت محدودیت‌هایی در رفت و آمدها ومشاغل ایجاد کردیم که بسیاری از بخش‌ها را تحت تاثیر قرار داد.

وی افزود: ستاد کرونا مصوبه‌ای داشت که افزایش اجاره، ۲۵ درصد در کلان شهرها ۲۰ درصد در شهرهای دیگر و در بعضی مناطق تا ۱۵ درصد مجاز است. عملیاتی نشد. خود بنده که در خدمت شما هستم صاحبخانه بنده ۱۰۰ درصد افزایش داد و هیچ توجیهی هم نمی‌شود مطرح کرد.

این اتفاق افتاد، چون عملیاتی و اجرا نشد. ما انتظارمان این بود که دولت ورود کند. خوب دولت قبل استحضار دارید که ورود نکرد و دولت آقای رئیسی هم استحضار دارید که هنوز در این سمت و سو ورود نکرده و در حال برنامه ریزی است برای تامین نیاز یک میلیون مسکن. مجلس در راستای کمک به دولت طرحی رو تحت عنوان طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی تدوین کرد. کلیت طرح به این صورت هست؛ ۳ ماده هست که تبصره‌ای که دارد در دو فوریتی که تصویب شد و در کمیسیون عمران هم مطرح شد و باز کلیاتش تصویب شد.

ایری تاکید کرد: یکی از نقدها و مشکلاتی که بر این طرح وارد است این است که اصل مالکیت افراد را باید به آن احترام بگذاریم. باید با ساختاری حرکت کنیم که مشکلی پیش نیاید.

کد خبر: ۱۵۵٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha