۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
نقش خودروسازان در کاهش آلودگی هوا مهم است
دادستان کل کشور:

نقش خودروسازان در کاهش آلودگی هوا مهم است

منتظری، دادستان کل کشور گفت: خودروسازان و قطعه سازان با اقدامات فنی و اصولی می‌توانند از افزایش میزان آلایندگی‌ها در هوا جلوگیری کنند.

به گزارش بازار، حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری در خصوص موضوع آلودگی هوا و در واکنش به اینکه آیا وقوع این پدیده به علت کم کاری مدیران ادارات و سازمان‌های مختلف و ترک فعل آن‌ها از انجام وظایفشان است یا خیر؟ گفت: مسئله آلودگی هوا از زوایای مختلفی قابل توجه است.
وی افزود: بخشی از آن‌ها در اختیار مردم، مسئولان و در کل اقدامات انسانی نیست؛ مانند گرد و غبارهایی که از کشورهای همسایه بر می‌خیزد و به کشور ما وارد می‌شود، لذا این بحث مشکلی است که در داخل کشور امکان جلوگیری از وقوع آن وجود ندارد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه از سوی دیگر بخشی از مسئله جلوگیری از آلودگی هوا به عملکرد مسئولان و مدیران باز می‌گردد، تصریح کرد: یکی از این موارد به خودروسازان مربوط است.

وی افزود: شاغلان در خودروسازی، قطعه سازان و موتور سازان جزو این دسته از افراد هستند؛ چرا که این افراد با انجام اقدامات متناسب، فنی و اصولی می‌توانند از افزایش میزان آلایندگی‌ها در هوا جلوگیری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری ادامه داد: برخی از افراد و مدیران دولتی در ادارات و حوزه‌های دیگر نیز در بحث وقوع آلودگی هوا نقش دارند؛ مانند اداره برق و کارخانه ها.

وی افزود: افراد باید متوجه این موضوع باشند که مسئله آلودگی هوا یک بحث و موضوع فرا دستگاهی است؛ لذا اگر این افراد به وظیفه خود عمل کنند قطعاً این حقوق عمومی مردم که یک مسئله مهمی است و به سلامت و حق زندگی مردم باز می‌گردد، در صورت مختل شدن آن به عنوان حقوق عامه موضوع را تعقیب و پیگیری خواهیم کرد.

دادستان کل کشور بیان کرد: در دادستانی کل به اعتبار، جایگاه و مسئولیتی که به عنوان صیانت از حقوق عامه بر عهده ما قرار دارد، موضوع را رسیدگی خواهیم کرد؛ لذا جلساتی را نیز در خصوص بحث آلودگی هوا با سایر مسئولان دستگاه‌های مختلف برگزار کردیم.

وی افزود:باید همه دستگاه‌هایی که در بحث آلایندگی هوا دخیل هستند عزم خود را برای حل مشکل آلودگی هوا جزم کنند و موارد را برطرف سازند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری اظهار کرد: شرکت ملی نفت، وزارت نفت، وزارت جهاد و کشاورزی و سایر دستگاه‌ها در این مسئله نقش دارند و اگر در بررسی‌های کارشناسانه دادستانی، عمل نکردن به وظایف دستگاه‌ها محرز شود با متخلفان طبق قانون برخورد خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۵۵٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha