۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
همسویی قیمت نفت با افزایش نگرانی‌ها از عرضه طلای سیاه

همسویی قیمت نفت با افزایش نگرانی‌ها از عرضه طلای سیاه

قیمت نفت در معاملات دیروز، سه‌شنبه، تحت تاثیر نگرانی‌های عرضه و چشم انداز افزایش تقاضا همراه با کاهش محدودیت‌های در پی بهبود وضعیت کووید ۱۹، افزایش یافت.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، بهای معاملات آتی نفت برنت در روز گذشته، با ۰.۸۹ درصد افزایش به ۱۲۰ دلار و ۵۷ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۰.۷۷ درصد افزایش به ۱۱۹ دلار و ۴۱ سنت رسید که بالاترین قیمت از ۸ مارس بوده است.

این در حالی است که معاملات آتی نفت در اوایل جلسه معاملاتی امروز، چهارشنبه، کاهش داشت. تحلیلگران انتظار دارند این کاهش قیمت کوتاه مدت باشد، زیرا پکن و مرکز تجاری شانگهای در روزهای اخیر پس از دو ماه قرنطینه دردناک برای جلوگیری از شیوع نوع Omicron، به حالت عادی بازگشته‌اند.

تصمیم سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش که با هم به نام اوپک پلاس شناخته می‌شوند برای افزایش تولید نفت به ۶۴۸ هزار بشکه در روز در ماه‌های ژوئیه و آگوست، بعید است که تعادل جهانی نفت را بهبود بخشد. اگرچه اعضای این گروه برای دستیابی به افزایش سهمیه تلاش می‌کنند و از آنجا که این افزایش تولید کمتر از میزان صادرات نفت روسیه است، همچنان نگرانی از عرضه نفت باقی مانده است.

به گفته تحلیلگران، افزایش سهمیه از اوپک پلاس همچنین نمی‌تواند کمبود محصولات نفتی را برطرف کند.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار آسیا و اقیانوسیه در OANDA، تقاضا برای انرژی در سطح جهانی نشان می‌دهد که تقاضا برای بنزین و گازوئیل همچنان بالاست.

نظرسنجی اولیه رویترز در روز دوشنبه نشان داد، موجودی نفت خام ایالات متحده احتمالاً هفته گذشته کاهش یافته، در حالی که ذخایر بنزین و تقطیر افزایش یافته است.

کد خبر: ۱۵۴٬۹۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha