۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
ثبت‌نام ۹۳ هزار متقاضی مسکن ملی در اردبیل| ۶ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط هستند
مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل خبر داد

ثبت‌نام ۹۳ هزار متقاضی مسکن ملی در اردبیل| ۶ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط هستند

اردبیل- حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل گفت: تعداد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل ۹۳ هزار نفر بوده که از این تعداد فقط ۶ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی نهایی و واریزی مبلغ اولیه محسوب می‌شوند.

محبوب حیدری در گفت‌و گو باخبرنگار بازار، اظهار کرد: در قالب نهضت ملی مسکن در ماه‌های گذشته ثبت‌نام از متقاضیان فاقد سرپناه در استان اردبیل آغاز شد که از مجموع ۹۳ هزار متقاضی، ۳۸ هزار نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند که از این تعداد نیز اسامی ۳۴ هزار نفر به تأیید نهایی رسید.

وی تصریح کرد: با تشکیل پرونده برای ۱۱ هزار و ۸۵۰ متقاضی، در مجموع ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از متقاضیان موفق به واریز مبلغ اولیه ۴۰ میلیون تومان شده و مابقی همچنان در تب و تاب واریز مبلغ اولیه هستند.

ناتوانی متقاضیان در آورده اولیه بزرگترین مشکل در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بزرگترین مشکل را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ناتوانی متقاضیان در آورده اولیه اعلام کرد و افزود: عمده متقاضیان استان در تأمین ۴۰ میلیون تومان مبلغ اولیه دچار مشکل هستند که قرار است تا پایان خردادماه دولت و مجلس تدبیری مناسب در این زمینه بیاندیشند.

حیدری گفت: امیدواریم با چاره‌اندیشی در این زمینه تعداد متقاضیان و واجدین شرایط افزایش یافته و امکان ساخت و واگذاری واحدهای مسکونی در شهرهای مختلف فراهم آید.

وی بیان کرد: به غیر از اردبیل که در تأمین زمین مشکلاتی را داریم، در سایر شهرستان‌ها به بنیاد مسکن زمین مورد نیاز تحویل داده شده تا در مشگین‌شهر ساخت یک‌هزار و ۴۰۰ واحد، پارس‌آباد ۴۰۰ واحد و خلخال نیز ۵۰۰ واحد بنا به واریزی متقاضیان عملیات اجرایی پروژه آغاز شود.

حیدری اضافه کرد: با تاکید استاندار اردبیل قرار است در مرکز استان در بهترین زمین طرح نهضت ملی مسکن آغاز شود که تا آخر خردادماه زمین تأمین و عملیات احداث آغاز خواهد شد.

سهمیه شهرستان گرمی ۲ هزار و ۲۷۲ واحد
وی بیان کرد: تلاش ما بر این است تا با تأمین زمین مورد نیاز و آورده اولیه و همچنین پرداخت تسهیلات در مدت چهار سال ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل به انجام رسیده و در بهترین شرایط واحدهای مسکونی تحویل متقاضیان شود.

حیدری اظهار کرد: در شهرستان گرمی نیز مشکل عمده ناتوانی متقاضیان در آورده ۴۰ میلیون تومان مبلغ اولیه و زمین واگذار شده در شهرک ولیعصر است که ما سعی کردیم بخشی از زمین را در مسیر گرمی به بیله‌سوار در اختیار متقاضیان قرار دهیم تا به صورت ۲ واحدی و پنج واحدی ساخت واحدها به انجام برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل سهمیه شهرستان گرمی را ۲ هزار و ۲۷۲ واحد اعلام کرد و گفت: از یک‌هزار و ۶۶۵ متقاضی اولیه تنها ۲۵۳ نفر موفق به تشکیل پرونده شده و از این تعداد نیز هفت نفر واریزی مبلغ اولیه را انجام داده‌اند.

کد خبر: ۱۵۴٬۸۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha