کنترل دستوری قیمت‌ها، کارآمد نیست
رئیس اتاق یاسوج:

کنترل دستوری قیمت‌ها، کارآمد نیست

رئیس اتاق یاسوج درباره بی‌ثباتی قیمت‌ها می‌گوید: بخش خصوصی و اتاق بازرگانی به امکان مدیریت درست بازار و جلوگیری از لجام‌گسیختگی قیمت‌ها باور دارد اما کنترلی دستوری قیمت‌ها را سیاست کارآمدی نمی داند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، شصت و ششمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد با دستور کار بررسی تورم و بی‌ثباتی قیمت‌ها و تأثیر آن بر کسب‌وکارهای استان برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج در ابتدای این جلسه در خصوص پیگیری مصوبات جلسه قبل در خصوص بررسی وضعیت عدم تأمین مالی طرح‌های نیمه‌تمام و تعیین تکلیف این طرح‌ها، گفت: عدم همکاری برخی دستگاه‌های دولتی برای ارسال به‌موقع گزارش مصوبات به دبیرخانه شورا باعث می‌شود نتوانیم در این جلسات شورای به نتایج ملموسی برسیم.

جبار کیانی پور، در ادامه به بحث حدف ارز ترجیحی و اثرات آن اشاره کرد و افزود: واقعیت این است که این موضوع یک شمشیر دو لبه است که اگر به‌خوبی مدیریت نشود می‌تواند هم معیشت مردم را نشانه گرفته و هم فضای کسب‌وکار و تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی را تحت شعاع قرار دهد، بااین‌حال این اتفاق مسئله مهمی بود که باید سال‌های پیش می‌افتاد و عملیاتی می‌شد، موضوعی که همه اقتصاددانان و دلسوزان اقتصاد کشور سال‌هاست که به دنبال آن بودند که زودتر انجام شود.

رئیس اتاق یاسوج در این نشست اظهار کرد: بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد در اجرای طرح‌های اقتصادی دولت در زمینه توسعه سرمایه‌گذاری با تمام توان همکاری می‌کند.

جبار کیانی پور افزود: اتاق به پدیده‌های اقتصادی و منافع عمومی نگاه سیاسی ندارد بلکه با نگاه حرفه‌ای به این‌گونه مسائل می‌نگرد و از همین رو با همه دولت‌ها در حد توان همکاری می‌کند.

وی اظهار کرد: اتاق و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ظرفیت‌هایی دارد که دولت و مسئولان دولتی به‌خوبی می‌توانند از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شوند.

کیانی پور بیان کرد: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی محل تضارب آرا و هماهنگی میان دیدگاه‌های کارشناسی و حرفه‌ای با مسئولان اجرایی است و مسئولان می‌توانند از این ظرفیت‌های قانونی بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: اتاق به مدیریت صحیح بازار و جلوگیری از لجام‌گسیختگی قیمت‌ها باور دارد و کنترل دستوری قیمت‌ها را کارآمد نمی‌داند.

کیانی پور عنوان کرد: بدنه کارشناسی و فعالان حرفه‌ای اتاق در زمینه‌های مختلف صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی علاوه بر ارائه مشاوره به دولت، در اجرای برنامه‌های دولت سیزدهم آمادگی کامل دارند.

وی بیان کرد: طرح مردمی سازی یارانه‌ها ازجمله طرح‌هایی است که آثار آن بر همه اقشار و بخش‌های مختلف جامعه تأثیرگذار است و اتاق در زمینه اجرای صحیح این طرح نیز آمادگی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: طرح مردمی سازی یارانه‌ها توزیع عادلانه یارانه‌ها، رونق بخشی به تولید داخل، مبارزه با فساد و رانت اقتصادی و مدیریت صحیح منابع ارزی و بیت‌المال را هدف گرفته است و دولت از بخش خصوصی برای اجرای این طرح انتظار همکاری دارد.

احسان عسکری افزود: این طرح در نهایت برای بخش خصوصی نهایت سودمندی را دارد چراکه به رونق بخش‌های مختلف اقتصادی که یارانه غیرمستقیم جلوی آن را گرفته بود کمک می‌کند.

وی بیان کرد: این طرح می‌تواند زمینه رونق تولیدات کشاورزی و صنعتی را فراهم کند و اقشار مختلف مردم نیز از دسترسی عادلانه‌ای به یارانه‌های دولتی داشته باشند.

در ادامه این نشست که اعضای شورا پیرامون تورم و بی‌ثباتی قیمت‌ها و تأثیر آن بر حوزه کسب‌وکار استان به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

کد خبر: ۱۵۴٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha