۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
جلوگیری از خاموشی در تابستان کمترین انتظار مردم از وزارت نیرو است
نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس:

جلوگیری از خاموشی در تابستان کمترین انتظار مردم از وزارت نیرو است

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: مدیریت تولید و توزیع برق در تابستان کمترین انتظاری است که می‌توان از وزارت نیرو داشت چراکه باید خاموشی‌ها را به حداقل رساند و مانع از ایجاد دردسر برای مردم شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمد مرادی با تاکید بر اینکه وزارت نیرو باید مانع از قطعی برق در تابستان شود، گفت: برنامه‌ریزی وزارت نیرو باید به گونه‌ای باشد که خاموشی‌ها مشمول مشترکان خانگی به‌ویژه مناطق گرمسیر نشود، اما این مسئله نباید قطعی برق صنایع بزرگ را به دنبال داشته باشد چراکه به اقتصاد کشور به شدت آسیب وارد خواهد شد، در واقع صنایع بزرگ باید بتوانند با حمایت دولت خود برق مورد نیازشان را تولید کنند.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با یادآوری قول وزیر نیرو مبنی بر اینکه سالانه ۱۰هزار مگاوات برق به شبکه برق کشور اضافه خواهد شد، افزود: اگرچه وزیر نیرو در ابتدای تکیه بر صندلی وزارت این قول را داد اما تاکنون این وعده محقق نشده است، در حالی که اگر این مهم اتفاق افتاده بود اکنون دیگر نگران خاموشی‌ها در تابستان نبودیم.

وی با بیان اینکه دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان به بخش خصوصی و صنعت برق بدهی دارد، افزود: اگرچه اخلاقا از مردم انتظار کاهش مصرف می‌رود اما آن‌ها مقصر وضعیت موجود نیستند چراکه تصمیم‌گیری‌ها و عملکرد مسئولان، صنعت برق را به این وضعیت کشانده است.

مرادی با تاکید به صرفه‌جویی توسط مردم و مدیریت بهینه برق توسط صنایع و ادارات، ادامه داد: صنایع بزرگ باید شیفت‌های کاری خود را از ساعت‌های پرمصرف به ساعت‌های کم‌مصرف تغییر دهند و ادارات نیز صرفه‌جویی لازم را داشته باشند.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون انرژی هفته آینده وزیر نیرو و معاونان وی را جهت توضیح درباره نحوه مدیریت توزیع برق در تابستان و جلوگیری از خاموشی‌ها به مجلس دعوت خواهد کرد، گفت: "مدیریت تولید و توزیع برق در تابستان" کمترین انتظاری است که می‌توان از وزارت نیرو داشت چراکه باید خاموشی‌ها را به حداقل رساند و مانع از ایجاد دردسر برای مردم شد.

کد خبر: ۱۵۴٬۵۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha