۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
ایجاد ۳ هزار طرح اشتغالزایی برای کولبران/ ۱۵ هزار شغل برای آسیب دیدگان سیل ایجاد کردیم
رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خبر داد

ایجاد ۳ هزار طرح اشتغالزایی برای کولبران/ ۱۵ هزار شغل برای آسیب دیدگان سیل ایجاد کردیم

مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از اجرای ۳ هزار طرح اشتغالزایی برای کوله‌بران، خبر داد.

به گزارش بازار محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در مراسم بهره برداری از ۶‌ هزار طرح اشتغالزایی برای آسیب دیدگان از کرونا، اظهار کرد: جهادگران عرصه بهداشت و درمان امروز تصویر دیگری را از خود به نمایش گذاشتند.

او با بیان اینکه وضعیت فعلی کشور و نسبت به سایر کشورهای دیگر مقایسه کنید، گفت: کشورهایی که مدعی تمدن و فرهنگ هستند امروز برای به دست آوردن دستمال توالت آدم میکشند و مغازه‌ها را غارت می‌کنم، اما در فرهنگ و حکومت اسلامی چنین نیست.

او افزود: مقام معظم رهبری سال جدید را به عنوان جهش تولید اعلام کرده است و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام نیز در این خصوص اقداماتی در دست اجرا دارد.

مخبر با بیان اینکه در این مدت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اقداماتی در راستای افزایش سلامت مردم انجام داده است و تولیداتی در حوزه تجهیزات پزشکی داشته‌ایم، گفت: اگر در همه این موارد به تولید نگاه نمی‌کردیم با مشکلات بیشتری مواجه می‌شدیم.

او ادامه داد: در اوایل اسفند ماه قرارداد خرید ۵۰ میلیون ماسک با یکی از کشورهای اروپایی منعقد کردیم، ولی آن‌ها به تعهدات‌شان عمل نکردند.

مخبر با بیان اینکه بلافاصله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خصوص تولید ماسک وارد عمل شد، گفت: در حال حاضر روزانه یک میلیون ماسک تولید می‌کنیم که به زودی به تولید ۴ میلیون ماسک در روز می‌رسیم و امروز در جریان کرونا آغاز توزیع یک میلیون بسته غذایی و یک میلیون بسته بهداشتی را در سراسر کشور خواهیم داشت.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: با شیوع ویروس کرونا سامانه پاسخگویی به سؤالات مردم در خصوص این بیماری با سامانه ۴۰۳۰ آغاز کردیم که بیش از ۸۰ درصد مراجعات به مراکز درمانی با راه‌اندازی این سامانه کم شد.

مخبر با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات خوبی که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در حال انجام آن است رفع مشکلات کوله‌بران است، تصریح کرد: در این راستا ۳ هزار طرح اشتغال مخصوص کوله‌بران ایجاد کرده‌ایم که می‌تواند اشتغال ۹ هزار کوله‌بر را فراهم کند و همین موضوع موجب جلوگیری از قاچاق کالا هم می‌شود.

او با بیان اینکه دو موضوع سلامت مردم و اقتصاد پساکرونا در کشور مورد توجه است، گفت: در راستای سلامت مردم با موضوعاتی در خصوص دارو، تجهیزات، تشخیص و درمان مواجه هستیم و اگر در همه این موارد به تولید نگاه نکنیم دچار مشکل می‌شویم.

مخبر با بیان اینکه از روزهای اول شیوع کرونا در کشور اقلام اساسی مردم تهیه شد، گفت: روز سوم اسفندماه قرارداد ۵۰ میلیونی با اروپاییان منعقد کردیم، اما در زمان بارگیری جلوی ارسال آن گرفته شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام افزود: در اولین روزهای شیوع کرونا ۴۰ هزار ماسک در کشور تولید می‌شد، اما ما نیاز به ۵ میلیون ماسک در کشور داشتیم.

او با بیان اینکه در بحث تشخیص و درمان کرونا کارهای بزرگی انجام دادیم، گفت: سلول درمانی با همکاری رویان انجام شده است و تاکنون ۱۲ بیمار از آن استفاده کردند و ۶ نفر درمان شدند.

مخبر تصریح کرد: پلاسما درمانی نیز مانند سایر کشورها در حال انجام است و در تهیه سرم نیز مراحل آزمایشی را طی می‌کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام افزود: در جریان سیل اخیر علاوه بر اهدای پتو، چادر و اقلام مورد نیاز، دام سبک به کسانی که دام خود را از دست داده بودند اهدا شد.

او با بیان اینکه متعهد شده بودیم که ۱۳ هزار شغل را برای آسیب دیدگان اصلی ایجاد کنیم، ادامه داد: ما به جای ۱۳ هزار شغل ۱۵ هزار شغل برای آسیب دیدگان از سیل ایجاد کردیم.

مخبر با اشاره اینکه بعد از خودکفایی و تأمین نیاز کل کشور می‌توانیم اقلام تولید شده از قبیل ماسک و مواد ضدعفونی کننده را به کشورهای دیگر صادر کنیم، افزود: با تولید گوشت در سال ۹۸ درصد از ۱۰ درصد واردات گوشت به کشور جلوگیری شد.

کد خبر: ۱۵٬۴۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha