۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
مطالبات گندم کاران از پنجشنبه پرداخت می شود
دبیر خانه کشاورز گلستان:

مطالبات گندم کاران از پنجشنبه پرداخت می شود

گرگان- ایمانی، دبیر خانه کشاورز گلستان گفت: با تامین اعتبار ۱۸ هزار میلیارد تومانی از سوی دولت، مطالبات گندم کاران تا پنجشنبه پرداخت خواهد شد.

علی قلی ایمانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: امسال پیش بینی می شود حدود ۹۰۰ هزار تن برداشت گندم در گلستان داشته باشیم.

دبیر خانه کشاورز گلستان با اشاره به اینکه برداشت این محصول حدود ۲۰ روز است که در گلستان آغاز شده، خاطرنشان کرد: دولت برای پرداخت به موقع مطالبات گندم کاران ۱۸ هزار میلیارد تومان تامین اعتبار داشته و کسانی که گندم خود را به سیلوهای دولتی تحویل دادند تا پنجشنبه مطالبات آنها واریز می شود.

ایمانی با بیان اینکه ظرفیت خوبی برای فرآوری گندم در گلستان وجود دارد، افزود: در کارخانجات گلستان ظرفیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان استانی، اعلام کردند گندم به صورت خام از گلستان خارج نخواهد شد، تصریح کرد: اما با توجه به اینکه خرید گندم توسط بخش بازرگانی دولتی انجام می شود تنها به اندازه نیاز استان و نزدیک به ۳۰۰ هزار تن گندم باقی خواهد ماند و مابقی به دیگر استان ها صادر می شود.

ایمانی گفت: هر ساله مسئولان استانی به دنبال این هستند که گندم را به صورت آرد از استان خارج کنند اما تاکنون موفق نشدند و گندم خام به دیگر استان ها صادر می شود.

دبیرخانه کشاورز گلستان تصریح کرد: اگر گندم در گلستان فرآوری شود هم کارخانجات این استان میزان بیشتری شغل ایجاد خواهند کرد، هم ارزش افزوده برای استان به همراه دارد و هم از بخش سوبس آن را می توانیم برای خوراک دام استفاده کنیم.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با تصمیم مسئولان استانی، امسال این محصول در گلستان فرآوری شود تا سود آن نیز نصیب مردم این استان شود.

کد خبر: ۱۵۳٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۰۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      2 0
      سلام. پنج‌شنبه‌هم‌رفت‌وازدروغگویان‌جمهوری‌اسلامی‌خبری‌نشد
    • حمید IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      1 0
      عبرتی شد برا سال آینده که گندم رو میدم دلال 500 تومن پایین تر ولی نقد نقد